معاون استانداری لرستان گفت: با اجرایی شدن طرح سامانه کاهش سوخت ماشین آلات کشاورزی باعث صرفه‌جویی در سوخت دستگاه‌های کشاورزی می‌شود.

 سیروس ابراهیمی معاون اقتصادی استانداری لرستان در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین سامانه کاهش سوخت ماشین آلات کشاورزی که با حضور نمایندگان وزارت جهادکشاورزی ومدیران جهادکشاورزی لرستان برگزارشد؛ اظهار کرد:امروزبا همکاری یک واحد دانش بنیان از یک سامانه کاهش سوخت ماشین آلات کشاورزی رونمایی شد وعلت اصلی این طرح این بود که ما هر ساله در بخش تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی دو زیان را متحمل می‌شدیم؛ زیان اول این بود که بخشی از سوخت به ماشین آلات داده می‌شد که متاسفانه در جای خودش مصرف نمی‌شد و زیان بعدی نارضایتی عمده کشاورزان ما در این خصوص.

وی درادامه افزود: بنابراین برای پایان دادن این کار همکاران ما درحوزه کشاورزی کار بسیار ارزشمندی را انجام دادند وبه عنوان یک کار پیشرو درکشور این سامانه را طراحی کردند که می‌توانند به عنوان الگویی درحوزه کشاورزی موثر باشد.

ابراهیمی تصریح کرد:این سامانه به زودی در یکی از دهستان‌های شهرستان خرم آباد به عنوان طرح پایلوت اجرا خواهد شد ودرتلاشیم برای کشت پاییزه کشاورزان بتوانند ازآن بهره‌مند شوند و اگر این طرح برای کشت پاییزه آماده نشود حتماً در کشت‌های بهاره عملیاتی خواهد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان بابیان اینکه این طرح از نظر فنی به شکلی می‌تواند دربخش مصرف سوخت به ماکمک کند گفت:این طرح به شکل طراحی شده که از روی کارکردی که به وسیله موتور کشاورزی صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که درچه وضعیتی و چه میزان سوخت آن مصرف شده است و این پیام‌ها به سرور مرکزی داده می‌شود و از روی این سرور مرکزی سهم و سوخت دستگاه‌ها مشخص می‌شود و همان سهمی که کارکرد واقعی آن است به آن داده می‌شود که این بسیار کار با ارزشمندی است.

برچسب ها: کشاورزی ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.