کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان آبان ماه برگزار می شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت:تا کنون هزار و ۸۰۶ یادواره شهدا در ذیل کنگره ۶۵۵۵ شهید استان در لرستان برگزار شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت را هدف کنگره ملی شهدا خواند و گفت: باید این مهم در کنگره به صورت میدانی لمس و احساس شود. 

سرهنگ محمد محمودند، گفت: با توجه به سهمیه اختصاص یافته هر استان می‌تواند ۱۰ سال یکبار اقدام به برگزاری کنگره ملی شهدا کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز و شورای سیاست‌گذاری برای برگزاری کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان، گفت: ۱۵۰ جلسه اندیشه‌ورزی با حضور اساتید و نخبگان تشکیل شد که خروجی آن ۳۴۰ عنوان برنامه و بیش از ۴۳ هزار اقدام است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به فعالیت کمیته‌ها در ۱۴ حوزه افزود: امروز و پس از سه سال کار شبانه‌روزی، می‌توان گفت: بیش از ۴۵۰ جلسه هماهنگی درون و خارج کمیته‌ای برگزار و هزار و ۸۰۶ یادواره شهید در قالب آبروی محله، پایگاهی، خانگی و شهرستانی در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: برخی عنوان برنامه‌ها پیشرفت ۱۵۰ درصدی و اندکی دیگر دارای پیشرفت ۷۵ درصدی هستند.

محمودوند از برگزاری آئین اختتامیه کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان در روز ۶ آبان خبر و ادامه داد: تاکنون اجلاسیه‌های شهدای عشایر و زنان برگزار شده و اجلاسیه شهدای جاویدالاثر، دانش‌آموز و کنگره نهایی را در روز‌های آینده برپا خواهیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به برگزاری ۲ جشنواره تولید محتوای دیجیتال اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر ۱۵ پویش مجازی، ۱۴ هزار دقیقه برنامه رادیویی، تولید ۱۵۰ دقیقه موسیقی و ۲۰ هزار برنامه در حوزه سیما تولید شده است.

سرهنگ محمودند از ساخت یک فیلم سینمایی با موضوع از حاج عمران تا کربلا خبر داد و گفت: قرارداد کار بسته شده و روز کنگره از این فیلم رونمایی خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به ترمیم و نصب بیش از ۲ هزار تابلوی شهید در استان، افزود: در سه سال گذشته ۵۴، ۵۴ سردیس و المان و ۶۵ یادمان ساخته و نصب شده است.

وی با بیان اینکه برای کنگره ۴۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده شناسایی و واکاوی شد، گفت: همچنین بیش از ۱۳۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس واکاوی و در جریان کنگره قرار گرفت. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اجرای ۱۸۵ تئاتر خیابانی، ۱۲ جشنواره، عکس و ۳۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۲۴ قسمت نقش زنان در دفاع مقدس، ۱۴ رویداد چندجانبه ورزشی، ۵۰ مورد صعود به قله‌های کشور و بین‌المللی، ۱۶ اردوی تیم ملی، تقدیر و تجلیل از ۵۸۰ ورزشکار و ۱۲۰۰ خانواده شهید دانش‌آموز و فرهنگی، ۱۴ نمایشگاه نقش روحانیت در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده ۹۳ شهید روحانی، سرپرستی ۶۵۵۵ کودک یتیم، آزادی ۶۵۵ زندانیان جرائم غیرعمد، تسویه حساب بدهی مردم ضعیف محلات و چاپ ۱۱۳ عنوان کتاب را از جمله اقدامات ستاد کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان بیان کرد.

 

برچسب ها: کنگره ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.