رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برآورد ما این است که در طول یک ماه آینده تمام نام‌های تجاری شیرخشک در بازار تامین شوند.

حیدر محمدی گفت: به دلیل مشکلاتی که اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری به وجود آمد، یک مقدار در زمینه انتقال ارز در این خصوص مشکل داشتیم که اکنون برطرف شده است.

به گفته وی الان عرضه شیر خشک با ارز ترجیحی است و  برای شیر خشک حدود ۶۰ میلیون دلار تا کنون، ارز ترجیحی تخصیص داده شده است.

او ادامه داد: ما طبق وظیفه خود به تولید کنندگان گفتیم اگر می‌توانند تاخیر انتقال ارز را در تولید جبران کنند ما قطعا نیاز به واردات نخواهیم داشت. بخشی از محصولاتی که به اندازه کافی موجود بودند، وارد نمی‌شوند؛ اما برخی نام‌های تجاری که احساس کمبود آن‌ها وجود دارد مجوز واردات با اولویت خود تولید کنندگان دارند که نیاز بازار رفع شود.

او بیان کرد: این موضوع کوتاه مدت است و ما در بلند مدت با کمک تولیدکنندگان مشکل را به شکل کامل مرتفع می‌کنیم و اگر هم جایی اعلام مشکل کمبود شد می‌توانند از جابه‌جایی نام تجاری استفاده کنند.

او افزود: برآورد ما این است که در طول یک ماه آینده تمام نام‌های تجاری شیرخشک در بازار تامین شوند.

محمدی بیان کرد: ارز تخصیص داده شده است، اما به دلیل مشکلات تحریمی انتقال ارز در دوره‌ای مشکل و تاخیر داشت و گروه‌های کالایی تغییر پیدا کرد. در آن مرحله واردات مواد اولیه با تاخیر انجام شد که اکنون این مشکل برطرف شده است. این مشکل مربوطه به چند ماه قبل بود.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مشکل ارز و بانک مرکزی یک مسئله دیرینه است.

او گفت: امسال قرار بود یک و نیم میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی ارز اختصاص بدهند و تا کنون یک میلیارد دلار هم تخصیص داده نشده است.

او ادامه داد: معتقدم که باید قرارگاهی در زمینه اختصاص ارز راه اندازی شود تا مسائل بهتر از گذشته رفع شوند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار