وجود ۱۰ هزار کارمند مجرد در گلستان/تاکید استاندار بر تدوین برنامه‌ای ترغیبی برای ازدواج

استاندار گلستان با اعلام اینکه با احتساب دانشجو معلمان دَه هزار کارمند مجرد در استان داریم تاکید کرد: باید برنامه‌ای ترغیبی برای جامعه هدف در این بخش صورت گیرد.

علی محمد زنگانه امروز در شصت و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: سمن‌ها حلقه واسط دولت و مردم هستند و باید فعالیت‌های کیفی آن‌ها در استان افزایش یاید.

 زنگانه افزود: تعداد سمن‌ها در همه شهرستان‌ها حداقل باید ۵ سمن باشد.

او ادامه داد: برای افزایش دامنه تاثیرگذاری سمن‌ها باید با اشتراک گذاری فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌هایی مثل هلال احمر و بسیج، دایره فعالیت و وسعت مخاطبان سمن‌ها افزایش پیدا کند.

 زنگانه اضافه کرد: با یک کار جهادی آموزش‌های ازدواج باید افزایش پیدا کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان نیز گفت: موضوع جلسه امروز بررسی دستورالعمل و ابلاغیه رئیس جمهور در هفته ملی ازدواج بود.

حامد ملاحسنی افزود: در این جلسه توانمندی‌ها و مشکلات مربوط به جوانان گلستان بررسی شد و دستگاه‌های مرتبط، پیشنهاد‌های خود را برای استفاده بهینه از توانایی جوانان و ایده‌های آن‌ها مطرح کردند.

او با بیان اینکه این جلسه ۱۳ مصوبه داشت، اضافه کرد: آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای این کارمندان هستیم.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های گلستان هم گفت: امسال ۱۶ هزار و ۸۷۷ نفر در این استان برای دریافت وام ازدواج ثبت نام و از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۹۵ نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.

فیروز یازرلو افزود: از مجموع دیگر متقاضیان، یکهزار و ۵۵۲ پرونده در حال تکمیل شده و هزار و ۹۲۸ پرونده نیز آماده پرداخت است.

او با بیان اینکه به تازگی نیز ۴۱۲ متقاضی جدید برای دریافت وام ازدواج نام نویسی کرده اند، اضافه کرد: هنوز این پرونده‌ها وارد سیستم بانک نشده و مشکلی برای پرداخت وام آن‌ها وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار