رئیس اداره بهزیستی نهبندان خبر داد؛

معلولیت بینایی ۳۶۷ نفر در نهبندان

رئیس اداره بهزیستی نهبندان از معلولیت بینایی ۳۶۷ نفر در این شهرستان خبر داد.

رضازاده آبیز رئیس اداره بهزیستی نهبندان با اشاره به روز جهانی عصای سفید، گفت: گرامیداشت این روز نماد توجه جامعه نسبت به مسائل و مطالبات نابینایان است.

او افزود: سازمان بهزیستی با استفاده از ظرفیت‌های سازمانی و برون‌سازمانی، حرکت‌های مؤثری را در راستای ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به توانمندی‌های افراد کم‌بینا و نابینا و تقویت جایگاه مشارکت اجتماعی آن‌ها پیگیری می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان به خدمات ارائه شده به نابینایان اشاره کرد و عنوان کرد: غربالگری کلیه کودکان در سنین قبل از دبستان جهت شناسایی اختلالات بینایی و اعطای وسایل کمک توان‌بخشی به معلولین بینایی صورت می‌گیرد.

رضازاده آبیز با تأکید بر ضرورت مناسب‌سازی محل کار و زندگی نابینایان و کم‌بینایان، افزود: پیگیری مناسب‌سازی اماکن عمومی و دولتی جهت تردد مستقل و بی‌خطر این افراد از سوی بهزیستی انجام می‌شود.

او  یادآور شد: کاریابی و حمایت از اشتغال نابینایان و کم بینایان از طریق برخورداری از حمایت‌های پیش‌بینی شده در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و اعطای تسهیلات اشتغال نیز صورت می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان بیان کرد: همچنین این افراد می‌توانند با اطلاع رسانی و یا مراجعه به مددکار مربوطه که در مراکز مثبت زندگی نزدیکی محل سکونت آنان است، نوع درخواست خود را مطرح کرده و مددکار مرکز پس از بازدید از منزل توانخواه و محرز شدن مشکلات وی اقدامات بعدی انجام می‌پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار