رئیس اورژانس استان تهران از سوختگی شش پسربچه ۱۰ تا ۱۳ ساله با بادکنک هلیومی خبر داد.

محمد اسماعیل توکلی گفت: حوالی ساعت ۱۳ امروز یک مورد حادثه آسیب‌دیدگی ناشی از بادکنک هلیومی به مرکز فوریت‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ استان تهران اطلاع داده شد که درپی آن و با توجه به نوع گزارش اعلامی سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص تهران - کرج، پشت پاسگاه ۱۵۴ اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل اورژانس در محل گفت:‌ با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه مشاهده شد که در مجموع شش پسربچه ۱۰ تا ۱۳ ساله به دلیل مجاورت با بادکنک هلیومی دچار سوختگی از ۱۰ تا ۲۰ درصد شده‌اند.

به گفته رئیس اورژانس تهران، شش کودک آسیب دیده در این حادثه، پس از دریافت خدمات اولیه درمانی، برای ادامه روند معالجه و تکمیل درمان از سوی آمبولانس‌ها به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۰۸:۱۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
قابل توجه اینکه هلیم از عناصر نجیب بوده و اصلا آتشگیر نمیباشد. اونیکه تو بادکنک ها به عوض هلیم پرمیکنند هیدروژن است که بسیار خطرناک و آتشگیر است قابل توجه خریداران بادکنک هلیمی
قلابی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
آفرین به نکته خوبی اشاره فرمودید. چون تهیه گاز هلیوم از هوا باید با میعان هوا انجام شود، بسیار پرهزینه و نیازمند تکنولوژی مخصوص خود است. اما گاز هیدورژن به راحتی از الکترولیز (تجزیه الکتریکی) آب به دست می آید. فروشنگان بادکنک های معروف به هلیومی از هیدروژن به جای هلیوم استفاده می کنند که بسیار خطرناک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
یه عمر تو دبیرستان خوندیم هلیوم گاز نجیبه و چون سطح آخرین لایه ی الکترونی آن پر است قابلیت واکنش ندارد الآن هلیوم باعث سوختگی شده ؟؟؟ چطور ؟؟؟؟
آخرین اخبار