رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد احداث شهربازی ویژه معلولین را در مطرح کرد.

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از تعاریف ممتاز عدالت؛ عدالت به مثابه ایجاد فرصت رشد برابر است.

وی ادامه داد: اگر عارضه و محدودیتی برای نابینایان و معلولین ایجاد شده، ما مدیران و سیاستگذاران باید این خلاء و کمبود را برای ایجاد فرصت رشد برابر با گسیل امکانات جبرانی مضاعف و زیست پذیر کردن شهر برای ایشان جبران نمائیم.

رئیس کمیته بودجه شورا افزود: شهرداری در دوره جدید با سرپرستی معاونت معماری و شهرسازی، ستادی را جهت رسیدگی به امور معلولین و مناسب سازی شهر و پروژه های عمرانی برای ایشان راه اندازی کرده و ناظرینی را نیز از خود معلولین و نابینایان برای پروژه های عمرانی مناطق انتخاب کرده اند که از حیث مناسب سازی و زیست شهری برای معلولین، نظارت فنی و تخصصی را داشته باشند. این اقدام ارزنده قابل تحسین است اما گزارش ها حاکی از این است که پرداخت حق الزحمه این ناظرین چند ماه به تأخیر افتاده و ضرورت دارد در اسرع وقت جبران خدمات و زحمات ایشان انجام گردد و گزارش آن به شورای اسلامی شهر تهران نیز ارائه گردد.

مظفر با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر تخصیص ۳ درصد از ظرفیت  استخدامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای بکارگیری معلولین تاکید کرد: شایسته است شهرداری تهران در این زمینه نیز از ظرفیت جذب و استخدام‌های ایجاد شده توسط مراجع قانونی اقدام نموده و سهم ۳ درصدی جذب این عزیزان را عملیاتی نماید و گزارش آن را نیز به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان ایده و پیشنهاد خاص احداث و راه اندازی یک پارک و شهربازی تخصصی ویژه کودکان معلول شهر تهران را مطرح و از شهردار تهران خواست این ایده را عملیاتی نمایند. 

وی تشریح کرد: این اقدام برای ایجاد نشاط و اوقات فراغت این کودکان عزیزمان ضروری است و باید ایجاد فرصت برابر نشاط و تفریح برای این کودکان معصوم نیز مورد توجه ما باشد. شورا و بطور خاص کمیسیون برنامه و بودجه آمادگی حمایت لازم در جهت تحقق این ایده را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار