ایجاد پارک و شهربازی ویژه معلولین در شهر تهران

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد احداث شهربازی ویژه معلولین را در مطرح کرد.

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از تعاریف ممتاز عدالت؛ عدالت به مثابه ایجاد فرصت رشد برابر است.

وی ادامه داد: اگر عارضه و محدودیتی برای نابینایان و معلولین ایجاد شده، ما مدیران و سیاستگذاران باید این خلاء و کمبود را برای ایجاد فرصت رشد برابر با گسیل امکانات جبرانی مضاعف و زیست پذیر کردن شهر برای ایشان جبران نمائیم.

رئیس کمیته بودجه شورا افزود: شهرداری در دوره جدید با سرپرستی معاونت معماری و شهرسازی، ستادی را جهت رسیدگی به امور معلولین و مناسب سازی شهر و پروژه های عمرانی برای ایشان راه اندازی کرده و ناظرینی را نیز از خود معلولین و نابینایان برای پروژه های عمرانی مناطق انتخاب کرده اند که از حیث مناسب سازی و زیست شهری برای معلولین، نظارت فنی و تخصصی را داشته باشند. این اقدام ارزنده قابل تحسین است اما گزارش ها حاکی از این است که پرداخت حق الزحمه این ناظرین چند ماه به تأخیر افتاده و ضرورت دارد در اسرع وقت جبران خدمات و زحمات ایشان انجام گردد و گزارش آن به شورای اسلامی شهر تهران نیز ارائه گردد.

مظفر با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر تخصیص ۳ درصد از ظرفیت  استخدامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای بکارگیری معلولین تاکید کرد: شایسته است شهرداری تهران در این زمینه نیز از ظرفیت جذب و استخدام‌های ایجاد شده توسط مراجع قانونی اقدام نموده و سهم ۳ درصدی جذب این عزیزان را عملیاتی نماید و گزارش آن را نیز به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان ایده و پیشنهاد خاص احداث و راه اندازی یک پارک و شهربازی تخصصی ویژه کودکان معلول شهر تهران را مطرح و از شهردار تهران خواست این ایده را عملیاتی نمایند. 

وی تشریح کرد: این اقدام برای ایجاد نشاط و اوقات فراغت این کودکان عزیزمان ضروری است و باید ایجاد فرصت برابر نشاط و تفریح برای این کودکان معصوم نیز مورد توجه ما باشد. شورا و بطور خاص کمیسیون برنامه و بودجه آمادگی حمایت لازم در جهت تحقق این ایده را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار