مدیر همکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه رازی گفت : برای اولین بار است که از دو کشور پاکستان و نیجریه دانشجو جذب کرده ایم.

مرادخانی مدیر همکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه رازی گفت : علاوه بر دو کشور، در حال حاضر از کشور‌های عراق، افغانستان (به شکل بورسیه)، آلمان و سوریه دانشجویانی در دانشگاه رازی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته این مسئول، هم اکنون بیش از ۳۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و برای مهر امسال هم حدود ۴۰ دانشجوی جدید پذیرش خواهند شد.

مدیر همکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه رازی در رابطه با تاثیرات جذب دانشجویان خارجی برای این دانشگاه و استان گفت: دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، هرکدام بعد از بازگشت به کشورشان یک سفیر فرهنگی برای کشورمان خواهند بود.

وی ادامه داد: از نظر اقتصادی هر دانشجوی خارجی مقطع کارشناسی ارشد حدود ۴۰ میلیون تومان و هر دانشجوی مقطع دکتری برای رشته‌های فنی ۱۰۰ میلیون تومان و برای رشته‌های انسانی حدود ۷۰ میلیون تومان برای دانشگاه رازی آورده خواهد داشت که البته این هزینه فقط برای تحصیل آن‌ها است.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر سودی که این دانشجویان به دانشگاه می‌رسانند، در بحث تغذیه، اقامت، تفریحات و... هزینه‌هایی در استان خواهند داشت و گا‌ها پس از بازگشت به کشورشان به همراه خانواده برای دریافت برخی خدمات مانند خدمات درمانی به کرمانشاه سفر می‌کنند.

مرادخانی در خصوص رویکرد دانشگاه رازی در انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های خارجی هم گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ تفاهم نامه با دانشگاه‌های مختلف کشور‌های ترکیه، ایتالیا، عراق، اندونزی و ... منعقد کرده ایم که یکی از دغدغه‌های ما به مرحله اجرا رسیدن این تفاهم نامه‌ها است.

وی تصریح کرد: عمده این تفاهم نامه‌ها در حوزه تبادل دانشجو و هیات علمی و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های گوناگون از جمله باستان شناسی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.