مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سد گاوشان یکی از منابع اصلی تأمین آب شهر کرمانشاه است، گفت : کرمانشاه در پیک مصرف ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به نیاز آبی حدود پنج هزار لیتر در ثانیه‌ای شهر کرمانشاه در پیک مصرف، گفت : در پیک مصرف نزدیک به ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

وی با اشاره به وضعیت منابع تأمین آب استان کرمانشاه، افزود: حدود ۷۰ درصد منابع تأمین آب کرمانشاه از منابع زیرزمینی و تنها ۳۰ درصد آن از منابع سطحی است که این ۳۰ درصد نیز عمدتاً مربوط به تأمین آب شهر کرمانشاه از سد گاوشان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از سد گاوشان به عنوان یکی از منابع تأمین آب شهر کرمانشاه یاد کرد که میزان دریافت از آن متغیر و بین یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه است و تصریح کرد: چنانچه کار‌های تصفیه‌خانه آب طرح آبرسانی بلندمدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان که توسط آب منطقه‌ای در حال انجام است نهایی شود، می‌توانیم تا ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه نیز از گاوشان آب دریافت کنیم که بخش زیادی از مشکلات آبی شهر کرمانشاه را حل خواهد کرد.

داودی از سراب قنبر، چاه‌های ده پهن و میان دربند و سایر چاه‌های پراکنده سطح شهر، قنات روزان و … نیز به عنوان دیگر منابع تأمین آب شهر کرمانشاه یاد کرد که اکثر آن‌ها دچار افت دبی شده‌اند و اضافه کرد: زمانی دبی سراب قنبر ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه بوده که اکنون این میزان به ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

وی عنوان کرد: در مجموع از منابع مختلف نزدیک به ۴۲ هزار لیتر در ثانیه آب برای شهر کرمانشاه تأمین می‌شود که در پیک مصرف و بدون احتساب کمبود مخازن، حدود ۸۰۰ لیتر در ثانیه با نیاز آبی شهر فاصله داریم .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.