معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از زمان آغاز ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه خبر داد.

محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای ماده­ ۵۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام نهایی داوطلبان از پنج شنبه ۲۷ مهر تا روز چهارشنبه سوم آبان به مدت هفت روز به‌صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: متقاضیانی که پیش ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند و مدارک آن‌ها توسط مراجع شش گانه تایید و کد رهگیری وزارت کشور را دریافت کرده‌اند، می‌توانند در مهلت تعیین شده به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و نسبت به تکمیل پرسشنامه ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اضافه کرد: به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط اعلام شده باشند.

حسین‌میرزایی ادامه داد: اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، داشتن سلامت جسمی و روانی به گونه‌ای که توانایی متعارف انجام وظایف نمایندگی را داشته باشد، حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵سال تمام، داشتن کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم قانونی از جمله شرایط اعلام شده است.


بیشتر بخوانید


حسین‌میرزایی گفت: داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضایی در یک یا همه آن‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی و همچنین گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء یا قطع هرگونه رابطه استخدامی و همکاری و نداشتن اشتغال در پست یا مقام یا سمت یا مشاغل ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط مشمولان این ماده را در سامانه بارگذاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس ماده (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۱۳۷۴/۳/۳۱ و تبصره ماده (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳۶۸/۰۹/۱۳ و بند «الف» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم و جزء (۶) بند «ث» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم، جانبازان، آزادگان، رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و همچنین فرزندان شهدا، از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.

وی افزود: ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات، بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت‌شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نیست.

حسین‌میرزایی با اشاره به لزوم دقت داوطلبان در تکمیل پرسشنامه اضافه کرد: تکمیل این پرسشنامه مبتنی بر تبصره سه ماده ۵۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است که حاوی اطلاعات شخصی و خانوادگی و سوابق از جمله علمی، شغلی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی داوطلب است.

وی ادامه داد: پس از تکمیل پرسشنامه و اخذ شناسه رهگیری، ثبت‌نام نهایی شده و به هیچ عنوان امکان ویرایش اصلاح و یا اعتراض برای داوطلب وجود ندارد، لذا ضروری است داوطلبان با دقت کامل پرسشنامه را تکمیل کنند.

حسین‌میرزایی گفت: چنانچه داوطلبی به غیر از نام و نام خانوادگی مندرج در شناسنامه، به نام دیگری نیز مشهور اسن، لازم است در قسمت «شهرت» این پرسشنامه آن را اعلام کند. درج «شهرت» در آگهی اسامی نامزد‌ها (روز اخذ رأی)، منوط به درج آن در این پرسشنامه و تأیید هیئت اجرایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: به منظور تسریع در امر احراز صلاحیت، داوطلبان می‌توانند به صورت اختیاری، شرح مختصری از زندگی خود، افتخارات و آثار و مدارک اثباتی را در محل تعیین شده ثبت و یا افراد موثقی را به عنوان «معرف» معرفی کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس تبصره دو ماده ۵۳ قانون عدم تکمیل پرسشنامه مخصوص اعلام داوطلبی، عدم بارگذاری مدارک و گواهینامه‌های مربوط و یا عدم اخذ شناسه رهگیری در موعد مقرر به منظور تأیید نهایی ثبت‌نام، به منزله عدم ثبت‌نام است.

حسین‌میرزایی افزود: داوطلبان باید یک شماره حساب غیرتجاری مربوط به هزینه‌های انتخاباتی خود را نزد بانک‌های عامل تعیین و یا افتتاح کرده و گواهی اخذ شده از بانک را مبنی بر اینکه اطلاعات مربوط به حساب یاد شده بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت، قابل رصد خواهد بود، در کاربرگ پرسشنامه بارگذاری کنند.

وی اظهار کرد: همچنین فردی را به عنوان نماینده مالی (این شخص می‌تواند یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی در حوزه امور مالی باشد) در پرسشنامه معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار