رییس جهاد کشاورزی گیلان از اشتغال دائم ۱۸۰۰نفر در بخش های مختلف کشاورزی این استان خبر داد.

صالح محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رسالت عظیمی بر عهده جهاد کشاورزی است گفت: تامین امنیت غذایی امروزه بسیار حائز اهمیت است و این رسالت خطیر بر عهده جهاد کشاورزی و تولید کنندگان است.

رییس جهاد کشاورزی گیلان گفت: بهره گیری از روش‌های نوین کشاورزی بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: بر اثر حوادث طبیعی شاهد آسیب‌های جدی در زیر ساخت‌های کشاورزی هستیم، با برنامه ریزی و مدیریت سعی براین است که خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی در گیلان کاهش یابد.

محمدی با اشاره به اینکه اکثر تولیدمحصولات کشاورزی، گیلان رتبه اول تا پنجم کشور را دارد، ادامه داد: گیلان فرصت و ظرفیت‌های مناسب تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد. 

رییس جهاد کشاورزی گیلان به مهاجرت‌های بی رویه از دیگر استان‌های کشور به گیلان اشاره و اذعان داشت: شاهد مهاجرت چشم‌گیر هموطنان به دلیل شرایط آب و هوایی به استان‌های شمالی هستیم 
این مهاجرت‌ها سبب تغییر کار بری در گیلان می‌شود، د این زمینه همه دستگا‌ها امنیتی و نظارتی بایستی بیش از پیش فعال باشند. 

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه با قلم شان در توسعه حفظ وحراست از کشاورزی تلاش کنند اضافه کرد: خبرنگاران اگر تغییر کاربری در سطح استان مشاهده کردند گزارش دهند. 

محمدی اضافه کرد: سرمایه گذاران حوزه کشاورزی با رونق تولید اقتدار کشور افزایش می‌دهند. 

رییس جهاد کشاورزی گیلان به کمبود آب کشاورزی گیلان اشاره کردو افزود: در سال زراعی گذشته با بحران آبی مواجه بودیم و با ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی توانستیم با موفقیت این سال سخت زراعی را با موفقیت و با افزایش تولید سپری کنیم.

وی گفت: محصولات زراعی سال گذشته یک میلیون ۵۱۳ هزار تن بود که امسال این آمار به یک میلیون ۶۶۴ هزار تن افزایش یافت. 

محمدی به افزایش تولید محصولات باغی اشاره کردو اضافه کرد: محصولات باغی از ۷۲۷ هزار تن سال گذشته امسال به ۷۶۲ هزار تن ارتقا یافته است و همچنین میزان تولید عسل از ۴۶۱۵ تن به ۵۶۰۰ تن افزایش یافت.
رئیس جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: در بخش دام و طیور امسال در همه سطوح ۱۰ درصد رشد داشتیم.

وی به افزایش تسهیلات کشاورزی اشاره و خاطر نشان کرد: ۱۲۶ درصد تسهیلات بانکی به کشاورزان افزایش داشته است. 
رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: ایجاد ۲ هزار شغل از برنامه‌های تعهدی جهاد کشاورزی بود که تا کنون یک هزار و ۸۰۰ شغل دائم در حوزه‌های مختلف ایجادشده است. 
محمدی گفت: نگاه دانشی به کشاورزی از دیگر برنامه‌های جهادکشاورزی است که در این راستا تفاهم نامه‌های متعددی با دانشگاه‌ها منعقد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در حوزه امنیت غذایی بسیار اهمیت دارد، گفت: امنیت ملی با ارتقای امنیت غذایی و تقویت تولیدات کشاورزی به دست می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.