پیشکسوت فوتبال گفت: اگر شرایط نرمال باشد به طور حتم قلعه نویی در تقابل با کی روش برنده می‌شود.

محمدرضا مهدوی پیشکسوت فوتبال درباره بازی فینال بین ایران و قطر در تورنمنت چهار جانبه اردن اظهار کرد: بازیکنان هر چند وقت یک بار دور هم جمع می‌شوند. شاید آن طور که باید و شاید حریفان ما قوی نباشند، اما برای به دست آوردن هماهنگی و شرایط آرمانی بازیکنان و مربیان یکی از نکات لازم بازی‌های تدارکاتی است. هر چقدر هم ضعیف باشد باز هم بازی تدارکاتی حساب می‌شود. درست است ما نمی‌توانیم خودمان را قیاس کنیم، اما به نظرم تیم قطر هم حریف خوب و  معقولی است و امیدوارم که اتفاق خوبی رخ بدهد و مثل تورنمنت قبلی در این رقابت‌ها هم قهرمان شویم.   

او درباره اینکه تقابل کی روش با بازیکنان ایران را چطور می‌بیند، بیان کرد: کی روش شناخت کاملی از فرهنگ، ساختار فوتبال کشورمان و بازیکنان ما  دارد و او نقاط ضعف و قوت تیم ما را می‌داند و پتانسیلی که بازیکنان ما دارند برای کی روش واضح است و می‌داند که بازی سختی دارد. البته فوتبال همیشه هندوانه سربسته است و توپ هزاران چرخ می‌خورد و اتفاقات دیگری را رقم می‌زند. به نظرم بازی زیبایی خواهد شد و تقابل ۲ تفکر مختلف که اولین فکر برای کی روش است که تفکرش در هر ۲ تیم وجود دارد. 

ما سیستم دفاعی و ضدحمله کی روش را بلد هستیم 

مهدوی درباره اینکه تفکر دفاعی کی روش را سیستم هجومی قلعه نویی چطور می‌بیند، بیان کرد: هر ۲ تفکر جالب هستند و ازآن  طرف کی روش را داریم که تیم ملی کشورمان را حدود ۱۰ سال در سیستم دفاعی پرورش داد و این سیستم  و ضدحمله به کی روش را بلد هستیم. از آن طرف می‌بینیم که قلعه نویی با سیستم تهاجمی که دارد و ساختاری که برای تیم ملی درست کرده نشان داده است که فقط به تهاجم فکر می‌کند و سیستم تدافعی تیم ملی قوی است. به طور حتم ما برنده این بازی می‌شویم مگر اینکه بازی به حاشیه کشیده شود. اگر شرایط نرمالی باشد، در این تقابل، قلعه نویی برنده است.

بازی تدارکاتی برای پیدا شدن نقاط ضعف و قوت تیم ها است 

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه در بازی با اردن شاهد ساختار دفاعی ضعیف تیم ملی فوتبال بودیم و این موضوع در جام ملت‌های آسیا دردسر ساز نمی‌شود، گفت:  بازی‌های تدارکاتی پیدا شدن نقاط ضعف و قوت تیم‌ها هست و اینکه دیدار دوستانه می‌گذارند نه اینکه فقط با هم بازی کنند و عکس یادگاری بگیرند و نقاط ضعف و قوت  پیدا  و مهیا می‌شود. در این بازی دوستانه این مسائل رصد می‌شود که در بازی‌های رسمی نقاط ضعف را رفع کرد. این که ما گلی برابر اردن خوردیم و نقطه ضعفمان در خط دفاع مشخص شد درست است، اما بازی تهاجمی خوبی ارائه دادیم. به نظرم بازی تدارکاتی فقط به این دلیل که هماهنگی بیشتری شود و نقطه ضعف برطرف شود.

امیدوارم قلعه نویی  سیستم دفاعی و تهاجمی خوبی برای آسیا در نظر بگیرد 

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال در تورنمنت اردن محک خوبی برای جام ملت‌های آسیا می‌خورد، گفت: ما در جام ملت‌های آسیا با رقیبان سرسخت تری مواجه هستیم. درست است که قرعه کشی آسیا انجام شده است، اما ما که قطب آسیا هستیم به سایر قطب‌ها خواهیم خورد. می‌بینیم که تیم‌های ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا با چه تیم‌هایی بازی کردند و رقیبان آن‌ها چه تیم‌هایی بودند که پشت سرگذاشتند. امیدوارم که یک سیستم دفاعی و تهاجمی خوبی مدنظر کادر فنی تیم ملی به خصوص قلعه نویی داشته باشیم تا بتوانیم یک فوتبال قابل پسندی را ارائه بدهیم. یک مقدار سخت است و دشواری اش بالا است، اما باید این کار انجام شود.

امیدوارم با قهرمانی در تورنمت اردن بتوانیم پرچم ایران را به اهتزاز در بیاوریم و قلعه نویی بتواند خیلی بهتر نفرات خود را بشناسد تمام و کمال بازیکنان را در اختیار داشته باشد و در جام ملت‌های آسیا شگفتی ساز شویم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار