سرگئی لاوروف و وانگ یی در پکن پیرامون جنگ میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

تحریم‌های یک‌جانبه غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه باعث چرخش مسکو به سمت چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است. مسکو و پکن به عنوان دو بازیگر تجدید نظر طلب به دنبال همکاری با یکدیگر به منظور به چالش کشیدن هژمونی آمریکا در نظام بین الملل هستند. 

به گزارش تله تریدر، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز در پکن با وانگ یی، همتای چینی خود دیدار و گفتگو کرد. تقویت همکاری‌های دو جانبه و نیز گفتگو پیرامون شرایط ژئوپلوتیک فعلی از جمله مهمترین محور‌های گفتگو‌های دو طرف بود. 

دو طرف در این دیدار بر گسترش بیشتر همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین المللی از قبیل سازمان ملل، گروه ۲۰ (G۲۰)، و سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوس آرام (APEC) تاکید کردند. 

گفتگو‌ها پیرامون جنگ میان جنبش مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی از دیگر محور‌های گفتگوی وزرای خارجه روسیه و چین بود. وانگ یی در این دیدار بر راهکار دو دولت به عنوان بهترین رویکرد به منظور پایان بخشیدن به منازعه میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها تاکید کرد. 

دو طرف در ادامه پیرامون جنگ اوکراین نیز به رایزنی پرداخته و تاکید کردند جنگ میان دو طرف منازعه باید از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز با متهم کردن آمریکا به دلیل ممانعت از تشکیل دو دولت و در راس آن دولت مستقل فلسطین اعلام کرد جنگ فعلی میان فلسطینیان و اسراییل می تواند تشدید شود. 

برچسب ها: فلسطین ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار