راه‌اندازی تاکسی هوایی از فرودگاه سمنان در انتظار کسب مجوز است

مدیر فرودگاه سمنان گفت: راه اندازی پرواز‌ها از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان با تاکسی هوایی (ایر تاکسی) از گزینه‌های پیشنهادی بوده که با وجود داشتن سرمایه‌گذار در انتظار کسب مجوز از مراجع ذیصلاح است.

حسین شجاعی مدیر فرودگاه سمنان ابراز کرد: برقراری تاکسی هوایی تاکنون در هیچ یک از فرودگاه‌های کشور انجام نشده است و مدیریت بیشتر فرودگاه‌ها پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: برقراری پرواز تاکسی هوایی نیازمند دریافت مجوز از دستگاه‌های مرتبط و انجام روند اداری است که این کار‌ها در دست پیگیری قرار دارد.

شجاعی تصریح کرد: سرمایه‌گذار برای برقراری پرواز تاکسی هوایی در فرودگاه سمنان وجود دارد و باید منتظر اخذ مجوز‌های لازم بود.

وی اضافه کرد: فعال‌سازی تاکسی هوایی موجب ارتباط بهتر بین فرودگاه‌های استان سمنان و فرودگاه‌های استان‌های همجوار می‌شود و در نهایت به اقتصاد کمک خواهد کرد.

مدیر فرودگاه سمنان گفت: توسعه هوانوردی عمومی با هواپیما‌های سبک و کوچک با عنوان تاکسی هوایی در فرودگاه‌هایی از جمله فرودگاه سمنان کمک کننده به توسعه و رونق استان است و تحقق این راهبرد جزو برنامه‌های دولت سیزدهم و در مسیر عملیاتی شدن قرار دارد.

تاکسی هوایی (ایر تاکسی) اصطلاح کلی است که برای انواع هواپیما‌های دربستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عبارتی هواپیمای سبک یا حتی فوق سبک است و می‌تواند با حداقل ظرفیت ممکن که چیزی در حدود ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی است، در مسیر‌های کوتاه مسافران را جابه‌جا کند. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار