بیش از ۹ هزار تن انواع گندم و جو بذری استاندارد گواهی شده از کشاورزان استان اصفهان خریداری شده است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خرید  بیش از ۹ هزار تن انواع گندم و جو بذری استاندارد درجه یک گواهی شده گفت: این محصولات در مزارعی تولید شده اند که از کاشت تا برداشت زیر نظر کارشناسان بوده و عاری از آفات، بیماری ها، علف‌های هرز، اختلاط بذری و به عنوان بذر‌های درجه یک گواهی شده خریداری شده است.


اصغر رستمی افزود: این بذر‌ها در سال زراعی آینده در اختیار کشاورزان مناطق مختلف کشور قرار می‌گیرد، چون هسته‌های اولیه بذری گواهی شده می‌تواند فرآیند تولید یک محصول خوب در وسعت وسیع را به دنبال داشته باشد.


او با بیان اینکه یکی از نکات مهم در فرآیند تولید هر محصول بذر است، گفت: با همکاری کشاورزان و پژوهشگران در موسسه ثبت گواهی بذر و نهال و مراکز تحقیقاتی کشاورزی استان اصفهان و استفاده از ظرفیت پنج شرکت فرآوری بذری، امسال تولید بذر‌های گواهی شده انجام شده است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با آفات محصولات کشاورزی، افزود: امسال، آفت سن غلات در وسعت ۷۵ هزار هکتاراز مزارع گندم و جو استان اصفهان پایش شده و در خصوص گندم‌های تحویلی به مراکز خرید هیچ برگشتی ناشی از آفت زدگی نبوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.