سومین پهنه رویداد ملی «نما» (نوآوری مشارکت‌های اجتماعی) با هدف فعالسازی جوانان نوآور در قالب گروه‌های کاری و سوق دادن آن‌ها به سمت مشارکت اجتماعی با حضور هفت استان کشور به میزبانی کرمانشاه امروز دوشنبه آغاز به کار کرد.

در آیین آغاز به کار رویداد که ۱۶ تیم ۲ تا پنج نفره از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد حضور دارند رییس اداره توسعه و مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و دبیر این رویداد گفت : استارت این رویداد از اسفند ماه سال گذشته با انتشار فراخوان «نما» صادر و مهلت آن در تیرماه پایان رسید.

احسان ماکویی افزود: در این رویداد در مجموع ۴۲۲ تیم ثبت‌نام کردند که ۸۰ تیم برگزیده شدند تا در پنج پهنه جغرافیایی کشور کار کنند که از این پنج پهنه تاکنون در پهنه شمال غرب به میزبانی آذربایجان شرقی و پهنه شمال شرق به میزبانی گلستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سومین پهنه این رویداد که شامل غرب و جنوب غرب کشور است از امروز به میزبانی استان کرمانشاه در حال برگزاری است یادآور شد: نما، رویدادی است که تلاش می‌کند برترین ایده‌های جوانان در حوزه مسائل اجتماعی و پاسخ‌های مناسب برای حل آن را با رویکرد افزایش مشارکت اجتماعی شناسایی و معرفی کند.

رییس اداره توسعه و مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، هدف از برگزاری این رویداد را فعالسازی جوانان نوآور در قالب گروه‌های کاری و سوق دادن آن‌ها به سمت مشارکت اجتماعی و همچنین استفاده از خلاقیت، دانش و توانایی نسل جوان در مواجهه با مسائل اجتماعی جامعه عنوان کرد.

وی یادآور شد: این رویداد سعی دارد بستری فراهم کند تا جوانان بتوانند ایده‌های خود را در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، رفع مشکلات موجود و بهبود فرایند‌های اجتماعی مطرح کنند و سپس با بررسی کارشناسی برترین ایده‌ها شناسایی و در اردو‌های توانمندساز منطقه‌ای دعوت شوند.

ماکویی این کمپ آموزشی را فرصتی مغتنم برای جوانان جهت ارایه طرح‌های خود جهت کمک به پیشرفت و تعالی جامعه دانست و اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان که تنها نهاد صادر کننده مجوز برای تشکل‌های جوانان در کشور است به تیم‌های حاضر در این رویداد که طرح‌های آنان کاربردی بوده و برتر شناخته شود در کمتر از یک ماه مجوز تاسیس تشکل خواهد داد.

جوانان موتور محرکه پیشرفت کشور هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این مراسم با قدردانی از برگزار کنندگان این رویداد ملی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی گفت: امیدواریم این رویداد زمینه لازم برای استفاده از دانش و نیروی جوانی در مواجهه با مسائل اجتماعی فراهم کرده و راهی برای ورود ایده‌های نو در عرصه‌های مدیریتی باشد.

منوچهر حاتمی با بیان اینکه راهکار‌هایی که در قالب طرح‌های مختلف در این رویداد برای حل مشکلات اجتماعی ارایه می‌شود باید مبتنی بر پایداری و اثر طولانی مدت باشد افزود: جوانان به عنوان موتور محرکه پیشرفت و تعالی هر جامعه می‌توانند با مشارکت خود در آبادانی کشور زمینه رشد روز افزون جامعه را در تمام زمینه‌ها فراهم سازند.

وی ادامه داد: جمعیت جوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جوامع به شمار می‌رود و نقش حیاتی و موثری را در رشد و پیشرفت یک کشور ایفا می‌کند.

حاتمی تاکید کرد: در کشور ما همواره این دیدگاه مهم وجود داشته که جوانان آینده سازان جامعه هستند از اینرو توجه به نظرات و ایده‌های آنان در کنار شناخت نیازهایشان از اولویت‌های اساسی و مهم است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.