مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: زیستگاه‌های استان دارای ۳۲۶ گونه انواع پستاندار، پرنده، آبزی، خزنده و دوزیست است.

علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار کرد: حیات وحش ایلام دارای ۴۴ گونه انواع پستاندار است و به طور میانگین ۲۳ درصد پستانداران کشور در این استان زیست می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ گونه پرنده معادل ۳۸ درصد کل پرندگان کشور، ۴۰ گونه ماهی و ۴۲ گونه خزنده با میانگین ۲۳ درصد انواع کل خزندگان و دوزیستان کشور در ایلام زیست می‌کنند، گفت: ۱۳۰ مورد تخلف زیست محیطی از جمله شکار و صید غیرمجاز طی ۶ ماهه ابتدایی امسال در استان ایلام گزارش، کشف و ثبت شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۵۵ نفر شکارچی متخلف در بازه زمانی اول فروردین تا پایان شهریورماه شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

محمدی بیان کرد: در زیستگاه‌ها و مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان هرگونه شکار و صید، دخل و تصرف، تخریب، شکار و صید، کشاورزی، نهالکاری، برداشت سنگ و ماسه ممنوع است.

وی گفت: محیط زیست از سه بخش اصلی آب، هوا و خاک تشکیل شده که محیط زیست برای حفظ این سه فاکتور حیاتی و مشاهده یا گزارش هرگونه آلودگی و تخلف در این حوزه‌ها مطابق قانون، سیاست و برنامه مدون دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست وظیفه عمومی و همگانی است و همه آحاد مردم و دستگاه‌های مختلف در حفاظت از محیط زیست و طبیعت دخیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.