سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه اول امسال، با ۷۳۱ درخواست بازنشستگی در کمیته های مشاغل سخت و زیان آور این استان موافقت و درخواست کننده ها از مزایای آن بهره مند شدند.

 روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل احمد سلامی اظهار کرد: مطابق قانون، کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و در صورتی که سوابق بیمه شده بصورت متناوب باشد با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه می تواند بازنشسته شوند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال، ۳۶ جلسه کمیته بدوی و ۵ جلسه کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: مشاغلی که به تناسب شغل، کارگر فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می شود به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تعریف شده اند.

سلامی با بیان اینکه ثبت درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور بصورت اینترنتی و از طریق سامانه www.sakht.mcls.gov.ir  انجام می شود، گفت: نتیجه بررسی و رای صادر شده از سوی درخواست کننده قابل پیگیری و رصد است.

وی تاکید کرد: بازرسان کار استان، ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف را بصورت زمانبندی شده و یا سرزده مورد بررسی و نظارت قرار می دهند و در موارد لازم، نواقص به کارفرمایان ابلاغ خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.