مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند از افزایش سطح زیر کشت باغات پسته این شهرستان برای سال زراعی جدید خبر داد.

منیژه کیانی با بیان اینکه سطح باغات زیر کشت پسته نهاوند ۱۵۰ هکتار است که کار برداشت محصول هفته گذشته پایان یافت افزود: با توجه به کم‌آب‌بر بودن پسته و استقبال باغداران از آن، امسال افزایش ۱۰ هکتار دیگر باغ پسته در دستور کار قرار دارد.

اواجرای این برنامه را در راستای طرح حمایت از توسعه باغات عنوان کرد و افزود: مدیریت جهاد کشاورزی در تامین نهال و نظارت در احداث باغات، مشارکت لازم را خواهد داشت.

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: به منظور حمایت از باغداران حداکثر تا ۷۰ درصد هزینه خرید نهال و به ازای هر اصله حداکثر تا مبلغ ۴۰ هزار تومان به بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

کیانی نظارت این مدیریت در اجرای توسعه باغ‌ها را مهم خواند و گفت: به منظور اجرای مطلوب طرح، لازم است خرید نهال از سوی بهره‌برداران از نهالستان‌های دارای کد اقتصادی و دارای مجوز گواهی سلامت و مشخصات استاندارد صورت گیرد در غیر این صورت هزینه‌ای به آنان پرداخت نخواهد شد.

او گفت: خوشبختانه کیفیت پسته‌های برداشتی در این شهرستان خیلی خوب بوده است به نحوی که سریع در بازار شهرستان و استان به فروش رسیده است.

هم اکنون ۱۴ هزار هکتار باغ در نهاوند وجود دارد که در آن انواع میوه مانند گردو، سیب، آلبالو، گیلاس، هلو، شلیل، به و انواع آلو کشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.