طی ۶ ماهه نخست امسال، ۶ هزار و ۷۰۰ مورد ماموریت‌های ترافیکی اورژانس در چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

فتاح کرمی فرماندار بروجن در نشست شورای راهبری تصادفات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشترین تصادفات رانندگی منجر به مرگ چهارمحال و بختیاری در این شهرستان رخ می‌دهد، اظهار کرد: شوتی سوار‌ها عامل اصلی افزایش حوادث جاده‌ای بروجن هستند.

وی افزود: شهرستان بروجن با ثبت ۲۱ مورد فوتی ناشی از حوادث جاده‌ای در نیمه نخست امسال رتبه نخست جان باختگان حوادث جاده‌ای را در استان چهارمحال و بختیاری دارد.

فرماندار بروجن اظهار کرد: تردد بیش از ۳۰ هزار خودرو و به خصوص یک هزار خودرو شوتی موجب افزایش شمار جان باختگان سوانح جاده‌ای در محور‌های ارتباطی این شهرستان شده است.

وی، بروجن و جاده‌های ان را از مسیر‌های اساسی تردد شوتی سوار‌ها و قاچاق کالا اظهار داشت: تردد خودرو‌های شوتی موجب شده شمار حوادث جاده‌ای در افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

کرمی اضافه کرد: هم اکنون شوتی سواری در این شهرستان به الگویی نامناسب برای جوانان و نوجوانان علاقمند به سرعت و جسارت تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید


وی بر ضرورت ارتقای چارت سازمانی پلیس‌راه در شهرستان با هدف مدیریت بهتر حوادث در این مسیر ارتباطی تاکید کرد.

کرمی ادامه داد: در زمان حاضر با برداشتن گام‌های مهم و اساسی در حوزه لکه‌گیری جاده، روکش آسفالت، نصب تابلو، خط کشی و نیوجرسی اتفاق‌های خوبی در حوزه حمل و نقل و ایمنی جاده به خصوص در محور بروجن به خوزستان برداشته شده است.

محمود شمسی‌پور رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری شمار ماموریت‌های ترافیکی شش ماهه نخست امسال را شش هزار و ۷۰۰ مورد اعلام کرد گفت: از این شمار سه هزار و ۷۰۰ ماموریت درون شهری و سه هزار و ۱۷ ماموریت نیز برون شهری است.

وی با اشاره به افزایش ۷.۳ درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس در نیمه نخست امسال در چهارمحال و بختیاری افزود: حوادث ترافیکی درون شهری ۶.۶ درصد و حوادث برون شهری ۸.۲ درصد در استان افزایش نشان می‌دهد.

شمسی‌پور ادامه داد: از این شمار ماموریت ترافیکی انجام شده هشت هزار و ۴۰۰ نفر امدادخواهی از اورژانس داشته‌اند که از این تعداد شش هزار و ۹۰۰ نفر اعزام به بیمارستان‌ها، درمان در محل ۹۶ مورد، جان‌باختگان در صحنه ۹۹ نفر و احیا حین انتقال به بیمارستان ۶ مورد به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: بیشترین آمار ماموریت‌های ترافیکی مربوط به شهرستان شهرکرد با دو هزار و ۱۴۲ مورد، بروجن با هزار و ۱۱۷ و لردگان با هزار و ۷۸ مورد به ثبت رسیده است.

شمسی‌پور ادامه داد: همچنین بروجن با ۲۱ نفر، شهرکرد با ۱۸ و لردگان با ۱۲ فوتی به ترتیب بیشترین جان‌باختگان ناشی از حوادث ترافیکی را در چهارمحال و بختیاری را داشته اند.
وی گفت: شمار پایگاه‌های امدادی چهارمحال و بختیاری ۵۸ پایگاه شامل ۱۹ پایگاه شهری، ۳۹ پایگاه جاده‌ای است و افزون برآن سه موتورآمبولانس، ۲ اتوبوس آمبولانس و یک پایگاه هوایی نیز در این استان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار