مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: اعتبار خرید لوزام کمک‌توانبخشی نابینایان و کم‌بینایان زیر پوشش بهزیستی در استان امسال سه برابر شد.

منطقی  به مناسبت روز عصای سفید به خبرنگاران گفت: هزار و ۸۴۸ نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی استان سمنان قرار دارند و در حوزه‌های مختلف از خدمات متنوع این اداره کل بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به تعداد هزار و ۸۴۸ نفر زیر پوشش بهزیستی تحت عنوان کم‌بینا و نابینا، درباره وضعیت اشتغال این افراد، ابراز کرد: یکهزار و ۱۱۹ نفر بیکار محسوب می شوند، ۳۳۸ نفر شاغل و ۹۰ نفر از کارافتاده و ۹۴ نفر بازنشسته هستند.

وی به رویکرد بهزیستی برای نابینایان و کم‌بینایان در ۲ بخش توانمندسازی فردی و اجتماعی مدنظر اشاره و اضافه کرد: طرحهای توانمندسازی فردی به ویژه در بخش کمک‌تحصیلی زمینه‌ساز ارتقای تحصیلی تا تحصیلات عالیه دانشگاهی آنها است.

منطقی خاطرنشان کرد: در بخش دیگر، تامین یا پرداخت مستقیم برای خرید وسایل کمک‌توانبخشی برای نابینایان و کم‌بینایان هر ساله مدنظر است؛ به طوری که سال ۱۴۰۱ این اعتبار به میزان سه میلیارد ریال برای تامین لوازم کمک‌توانبخشی نابینایان هزینه شد و پیش‌بینی اعتباری امسال ۱۰ میلیارد ریال است که نشان از افزایش بیش از سه برابری است.

به گفته وی، تامین کاغذ و لوح و قلم بریل، عصای نابینایان، ذره‌بین، ساعت گویا، و دستگاه بریل برخی از این اقلام مورد نیاز فردی نابینایان و کم‌بینایان را شامل می شود و وسایلی است که نابینایان و کم‌بینایان در مسیر زندگی فردی نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.