دادستان میناب از رفع تصرف بیش از ۸۲ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

ابراهیم طاهری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری هرمزگان، رفع تصرفات غیرمجاز و آزادسازی اراضی ملی به صورت مستمر از سوی دادسرای عمومی و انقلاب میناب مورد پیگیری قرار می‌گیرد و به دنبال آن طی ماه‌های اخیر در این شهرستان و توابع آن پس از اتخاذ تدابیر ویژه‌ای با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، این تعرضات رفع و بسیاری از ساخت و ساز‌های غیرقانونی تخریب شد. 

دادستان میناب همچنین در ادامه از رفع تصرف ۸۲ هکتار از اراضی ملی طی شش ماه اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است.

او با بیان اینکه رفع تصرف این اراضی پس از صدور دستور قضایی و توسط یگان حفاظت ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و راه و شهرسازی انجام شده است، گفت: افرادی بدون اخذ مجوز‌های قانونی مبادرت به تصرف و تغییر کاربری این اراضی کرده بودند که با هدف صیانت از حقوق بیت المال نسبت به آزادسازی این اراضی و اعاده آنها به وضع سابق اقدام شد.  

طاهری گفت: با دستور قضایی، تمام ساخت و ساز‌های غیر مجاز موجود در این اراضی نیز تخریب شده است. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب در پایان با هشدار به متصرفان غیرمجاز، گفت: مقابله با تصرفات غیرقانونی به صورت بی امان و بدون هیچگونه مماشات ادامه خواهد یافت و هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی، دولتی و کشاورزی، برخورد قاطع دستگاه قضایی را به همراه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.