صداوسیمای مرکز کرمانشاه به‌عنوان مسئولیت شورای اطلاع‌رسانی یوم‌الله ۱۳ آبان میزبان دستگاه‌های متولی و مرتبط با این روز و خبرگزاری‌های استان بود.

سید صداقت الله موسوی سرپرست صداوسیمای مرکز کرمانشاه در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی ۱۳ آبان ماه که میزبانی صداوسیما برگزار شد ضمن گرامیداشت پیروزی‌های اخیر جوانان فلسطینی گفت : ان‌شاءالله بتوانیم در مسیر عدالت و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی که رهنمودی است از جانب خدای تبارک‌وتعالی و انبیاء الهی به ما در جهت رهنمود دادن به فطرت پاک انسانی قدم برداریم.

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید، ضمن اشاره به تقارن این جلسه با پیروزی‌های اخیر جریان مقاومت توسط جوانان فلسطینی افزود: این جلسه امروز یادآور و ذکر ایام‌اللهی هست که برای ما از چند جهت حائز اهمیت است و نسبت به دوران قبل از انقلاب، دوران انقلاب و بعد از انقلاب و شرایط کنونی انطباق پیدا می‌کند.

سرپرست صداوسیمای مرکز کرمانشاه عنوان کرد: لازم است که ما یک مقدمه و مروری داشته باشیم ابتدا بر سه رویداد مهمی که در ایام آبان‌ماه صورت گرفته و آن تسخیر لانه جاسوسی، تبعید امام توسط آمریکا و اعتراض دانش‌آموزان نسبت به این قضیه و روز ملی مبارزه با استکبار هست.

موسوی گفت:‌ در ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۳۵۸ که فاصله‌ی چندانی از انقلاب نگذشته است ما می‌بینیم به اسم سفارت فعالیت‌هایی در یک لانه جاسوسی اتفاق می‌افتد که دانشجویان خط امام می‌آیند و آن چهره‌ی نحس شیطان بزرگ را برای مردم عیان می‌کنند و نشان می‌دهند که اینجا تنها یک سفارت نیست. در همان دوران هم عده‌ای از لیبرال‌ها آمدند و در دفاع از آمریکا برخواستند که حضرت امام (ره) در آن برهه با هوشمندی ۱۳ آبان را یک انقلاب دوم می‌نامند.

وی بیان داشت: این ریشه‌شناسی همه و همه برگرفته از یک دستور الهی است که در مقابل یک طغیانی می‌خواهند اراده‌ی مردم را بیدار کند و چهره‌ی آمریکا را به‌عنوان شیطان بزرگ معرفی نماید که ما در مسیر انقلاب دچار گمراهی نشویم.

مسئول ستاد اطلاع‌رسانی یوم‌الله ۱۳ آبان تصریح کرد: حضرت امام (ره) در دوران تاریخی قبل از انقلاب وقتی‌که دو قدرت و استکبار جهانی و استکبار شرق و غرب گفتمان غالب بودند، می‌آید گفتمان «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را مطرح می‌کنند. درواقع آنچه سلطه و طغیانگری بوده و در آن دوران جهان را تقسیم کرده است، در همان دوران حضرت امام (ره) گفتمان انقلاب اسلامی را مبتنی بر «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» مطرح کردند و تأکید بر دو کلمه‌ی اسلام و مردم دارد و نقش مردم را در این میان مهم دانستند.

وی افزود: ما با این اندیشه ژرفی که درواقع بنیان انقلاب اسلامی مبتنی بر آن قرارگرفته است مواجهیم و ما قرار است طبق اندیشه امامین انقلاب در مسیر اراده‌ی الهی قرار بگیریم و در این مسیر به آن کمال الهی باید برسیم. ما باید مراقب این دشمنی‌های آمریکا که از گذشته در تاریخ انقلاب اسلامی داشتیم و تا به امروز به طرق مختلف می‌بینیم باشیم و پیام ظلم‌ستیزی که حضرت امام (ره) به جهانیان صادر کرده و به اقصی نقاط جهان رسیده است را حافظ باشیم. پیامی که امروز باعث شده جوانان فلسطینی که در مقابله‌ی هیمنه پوشالی صهیونیست بایستند و از پیام امام درس بگیرند .

برچسب ها: صدا و سیما ، 13 آبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.