معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر کم‌بینا و نابینا در استان، گفت: ۸۸۷ مورد از این تعداد روشندل و نابینای مطلق هستند.

مسعود پایدار معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، گفت : روشندلان یکی از جامعه‌های مخاطب سازمان بهزیستی هستند.

وی با اشاره به بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر کم‌بینا و نابینا در استان، گفت: ۸۸۷ مورد از این تعداد روشندل و نابینای مطلق هستند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه این روز و مناسبت را فرصت و بهانه مناسبی برای گرامیداشت و توجه بیشتر به این عزیزان دانست و افزود: بررسی حقوق و مسائل مختلف اجتماعی، خانوادگی، معیشتی، شغلی، روانشناختی این جامعه هدف نیازمند به همراهی خیلی از دستگاه‌ها و مردم است.

وی با تأکید به اهمیت مسئله پیشگیری در بروز معلولیت‌ها به غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال اشاره‌ای داشت و گفت: طی سال گذشته غربالگری بینایی برای ۸۸ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در استان اجر و بیش از یک‌هزار کودک مشکوک شناسایی شد که در بررسی‌های صورت گرفته حدود ۴۵۰ مورد کودک با مشکلات بینایی در درجات مختلف شناسایی نهایی شدند که با اقدامات به موقع از معلولیت این تعداد که می‌توانست در آینده به جامعه معلولین اضافه شود، جلوگیری شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.