معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مادران باردار و بیماران زمینه‌ای به همراه کادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در افراد عادی درمان بیماری آنفولانزا با کرونا تفاوت خاصی ندارد و بیماران باید مایعات مصرف کرده و در خانه استراحت کنند. بیماران زمینه‌ای با بروز علامت آنفولانزا یا کرونا باید تست دهند تا نوع عارضه به طور دقیق مشخص شود.

او گفت: افرادی که علائم بیماری آنفولانزا را دارند، باید ماسک بزنند و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند تا بیماری به دیگران سرایت نکند. افراد باید برای پیشگیری، علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون شست‌وشو دهند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: مادران باردار، بیماران زمینه ای و افراد در معرض خطر به همراه کادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. بیماران زمینه‌ای باید دز چهارم واکسن کرونا را در مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس دستورالعمل ابلاغی دریافت کنند.

او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می دهند که احتمالا افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفولانزا را تا اوایل اسفند داشته باشیم که این موضوع امری عادی است و در سالیان گذشته نیز شرایط به همین صورت بوده است.

عشرتی گفت: در حال حاضر علائم بیماری آنفولانزا با کرونا یکسان است و اگر فردی علاوه بر تب، سرفه و بدن درد، دچار مشکلات گوارشی باشد؛ احتمال ابتلا به بیماری کرونا صحیح است و با آزمایش این موضوع مشخص می‌شود.

برچسب ها: آنفولانزا ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
لعنت بر مافیای پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۲۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
بعضی از وزرا را هر چند بیعرضه و بی لیاقت باشن را باید تا انتخابات ریاست جمهوری تحمل کرد شیر خشک گیر نمیاد // بیعرضگی از کدام وزیر است ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۲۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
ببخشید امسال این وزیر بیعرضه بهداشت واکسیناسیون کرونا را انجام نمیده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۴۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:ادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.خوب واکسن بیار تا بزنیم سهمیه به هر بیمارستانی 10 تا 15 واکسن میدین میخوای 10 تا واکسن رو به کی تزریق کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
درود بر پزشکان و کارکنان زحمتکش درمان و لعنت بر مافیای دارو و تجهیزات پزشکی
آخرین اخبار