رئیس‌جمهور روسیه همتای چینی خود را یکی از برجسته‌ترین رهبران جهان دانست.

پوتین رئیس جمهور روسیه در بخشی از سخنان خود در مصاحبه با تلویزیون دولتی چین (CCTV)گفت: شی جین پینگ یکی از شناخته‌شده‌ترین و برجسته‌ترین رهبران در جهان است که تمام حرکاتش را با اهداف بلند مدت انجام می‌دهد. او در رویداد‌های جاری تصمیمات لحظه‌ای نمی‌گیرد، وضعیت را ارزیابی می‌کند، آن را تحلیل کرده و به آینده می‌نگرد.

رئیس‌جمهور روسیه، همتای چینی خود را «رهبر واقعی در جهان» توصیف کرد.

پوتین در ادامه با تحسین همتای چینی خود، این ویژگی او را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: «این همان ویژگی است که یک رهبر واقعی جهانی را از آن‌هایی که می‌توان برایشان جانشینی تعیین کرد متمایز می‌کند، آن‌ها برای ۵ دقیقه روی صحنه می‌آیند و در سطح بین‌المللی خودنمایی می‌کنند و بدون اینکه کسی متوجه شود ناپدید می‌شوند.»

رئیس‌جمهور روسیه شی جین پینگ را «شریک آرام و قابل اعتماد و کامل» دانست و در ادامه گفت: «اگر در موردی با او به توافق برسیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که این توافق از سوی هر دو طرف محقق می‌شود.»

پوتین این مصاحبه طولانی را پیش از سفر خود به پکن برای شرکت در مجمع کمربند و جاده در ۱۷ و ۱۸ اکتبر انجام داده است. شی در سال ۲۰۱۳ ابتکار کمربند و جاده را با هدف تقویت توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در آسیای مرکزی ارائه کرد. از آن زمان تاکنون، بیش از ۱۵۰ کشور و سازمان به پروژه تحت رهبری چین پیوسته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
انشا ءالله ملل مشرق زمین با اتحاد به سلطه سیاسی و اقتصادی امریکای جهانخوار و اروپای جنایتکار پایان دهند .
آخرین اخبار