آب، برق و راه مشکلات منطقه گردشگری آبگرم سمنان است

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان، آب شیرین، برق و راه را در زمره مشکلات منطقه گردشگری آبگرم سمنان دانست و گفت: برای مطالعات راه این طرح یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

کرم زاده با بیان اینکه منطقه آبگرم به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری ثبت شده است، گفت: برای بهره برداری از این مجموعه سابقاً دو سرمایه گذار انتخاب شدند که متأسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها نتوانستند کار را به اتمام برسانند تا شاهد بهره برداری کامل مجموعه باشیم.

وی افزود: دولت قبلاً هزینه‌های بسیار زیادی نیز کرده تا بتوانیم در آبگرم سمنان زیرساخت‌هایی از جمله برق رسانی، جاده مناسب و … را داشته باشیم اما به نتیجه نرسیده زیرا حجم عملیات پروژه بسیار بالا است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: در پروژه‌هایی که قرار است تأسیسات گردشگری در آن ایجاد شود، بی سابقه است که دولت بخواهد ۲۰ کیلومتر راه دسترسی ایجاد کند و این نشان می‌دهد که کار بزرگی باید در آبگرم سمنان صورت گیرد.

کرم زاده با بیان اینکه این طرح نیاز دارد که همه مسئولان استان سمنان پای کار بیایند تا بتوانیم با کمک یکدیگر این طرح را پیش ببریم و ساماندهی کنیم، بیان داشت: در آخرین نشست با نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه مشخص شد که اعتباراتی از شرکت ایمیدرو برای این طرح در حال دریافت است.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان نیز از پارسال یک و نیم میلیارد تومان هزینه مطالعات راه دسترسی را پرداخت کرده و امروز این طرح انجام شده است و مرحله بعد ایجاد راه محسوب می‌شود ولو اینکه این خاک به صورت خاکی باشد و مردم بتوانند در آن تردد کنند تا بعداً بتوانیم آن را بهسازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: تیرهای برق و کابل‌های فراوانی نیز در مجموعه اداره کل خریداری شده و وجود دارد که امیدواریم بتوانیم برق رسانی تا پروژه آبگرم سمنان را انجام دهیم اما این طرح به جز برق و راه مشکل آب هم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.