امام جمعه یزدگفت: معلمان تلاش کنند دانش آموزان را افرادی متدین، متفکر و دارای قدرت تصمیم گیری تربیت کنند.

 آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جمع دبیران درس تفکر و سبک زندگی سراسر کشور در یزد با بیان اینکه تفکر و تعقل به انسان کمک می‌کند تا انتخاب بهتری در همه امور داشته باشد، گفت: غرب برای اینکه از پیشرفت در کشور ما جلوگیری کند، با وارد کردن شیوه‌ای از تدریس، تفکر و تعقل و تدین را تحت الشعاع قرار داد. 

او افزود: آن‌ها با این شیوه، مردم ما را مصرف گرا بار آوردند و آنان را از پیشرفت علم و صنعت دور نگه داشتند و ما را از پیشرفت عقب انداختند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: آن‌ها همچنین هویت الهی فرزندان ما را گرفتند و سبک زندگی او را تغییر دادند، زیرا نمی‌خواستند که مردم ما سبک زندگی الهی داشته باشند بلکه درصدد هستند سبک زندگی خود را به ما تحمیل کنند.

ناصری ادامه داد: دل مشغولی‌های سطحی و نامناسب، حاصل سبک زندگی غربی، استفاده نادرست از فضای مجازی وآموزش سطحی‌نگرانه است و سطحی نگری و عدم قدرت تشخیص حق و باطل، شرایطی را رقم می‌زند که گاهی شاهد آن‌ها در خیابان‌ها هستیم.

او، مسئولیت معلمان را بسیار خطیر و مهم دانست و گفت: آینده دانش آموزان و کشور وابسته به نحوه تربیت در مدارس است و امیدواریم معلمان ما در تدریس خود مبحث تفکر، تدین و تعقل را مدنظر قرار دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان تاکید کرد: معلمان اگر می‌خواهند به جامعه، اسلام و کشور خدمت کنند، تلاش کنند دانش آموزان را افرادی متدین، متفکر و دارای قدرت تصمیم گیری بار بیاورند.

ناصری ادامه داد: اگر فرزندان این جامعه با همین روش تحصیل کنند، اگر مدیر شوند، تبدیل به مدیران بخشنامه‌ای می‌شوند و قدرت تصمیم گیری نخواهند داشت و کمتر شاهد پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.

وی گفت: دانش آموز و دانشجوی ما باید افرادی دارای قدرت تصمیم گیری با هویت الهی و خلاق و دلسوز بار بیایند تا بتوانند برای کشور مفید باشند در غیر این صورت، با مدیران بخشنامه‌ای و فاقد خلاقیت و غیرمتعهد، راه به جایی نخواهیم برد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه متاسفانه برخی کتب و تحقیقات ما نیز سطحی و حاصل جستجو در فضای مجازی است، افزود: از چنین نویسندگان و محققانی افراد مؤثر برای کشور در نخواهد آمد.

نماینده، ولی فقیه بر لزوم تربیت دانش آموزان و دانشجویان اندیشه‌ورز تاکید کرد و اظهار داشت: نخبگان ما باید در کنار علم و دانش، تعهد نیز داشته باشند تا با چراغ سبز سایر کشورها، جذب کشور‌های خارجی نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.