فرآیند تحویل گواهینامه‌های ثبت به مالکان شناور‌های صیادی در هرمزگان آغاز شد.

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: فرآیند تحویل گواهینامه‌های ثبت به مالکان شناور‌های صیادی، با صدور نخستین بخش گواهینامه‌های ثبت قایق‌های صیادی به تعداد ۲هزار و ۴۳۵ فقره از دیروز آغاز شده است.

او با اشاره به بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۹ شناور صیادی، گفت: بر روی موتور و بدنه شناور‌های بازرسی شده و واجد شرایط ۸ هزار و ۳۱۸ فقره برچسب نشان بازرسی نصب شده است و بازرسی از شناورهایی‌که در سازمان بنادر برای ثبت شناور، پرونده تشکیل داده‌اند در مرحله انجام است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۶۵۱ فقره گواهینامه ایمنی برای قایق‌های صیادی دارای صلاحیت فنی و ایمنی توسط ۲ موسسه رده‌بندی فعال در استان صادر شده است.

عباس‌نژاد افزود: صیادان می‌توانند با مراجعه به اداره بازرسی و ثبت شناور‌ها در بندرعباس و ادارات بنادر و دریانوردی بندرلنگه و جاسک اقدام به دریافت گواهینامه‌های ثبت قایق‌های صیادی کنند. 

او گفت: بازرسی و صدور گواهینامه ثبت سایر متقاضیان که در اداره‌کل بنادر هرمزگان اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند با هماهنگی تعاونی‌های صیادی انجام و گواهینامه ثبت شناور‌های آن‌ها تحویل خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: از این پس قایق‌های صیادی بی‌هویت که گواهینامه ثبت قایق از اداره‌کل بنادر استان دریافت کرده‌اند، می‌توانند با نظارت شیلات و دریابانی به صورت قانونی اقدام به دریاروری و صیادی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.