سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرگان درباره سنگ نوشته‌های تاریخی در محوطه امامزاده عبدالله (ع) گرگان توضیح داد.

در روز‌های گذشته   حجت الاسلام  امین قرایی  رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان گرگان همراه با جمعی از اهالی رسانه از محوطه امامزاده عبدالله گرگان (ع) بازدید کرد  که در این بازدید وی  به عدم توجه به سنگ نوشته‌های تاریخی در محوطه امامزاده عبدالله (ع) از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان اشاره کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرگان در این باره گفت: اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان تا کنون از وجود این سنگ نوشته‌ها بی اطلاع بوده و وظیفه دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عام مردم جامعه است که در صورت رویت و یا برخورد با این آثار تاریخی موضوع را به کارشناسان این اداره گزارش کنند که متاسفانه تاکنون گزارشی از سوی آن نهاد به اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان ارسال نشده است.

غیاثی زاده افزود: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان از این اثر در محوطه امامزاده عبدالله بازدید کرد و مقرر شد امروز یکشنبه ۲۳ مهر تیم باستان شناسی اداره کل جهت بررسی بیشتر و پیگیری جهت انتقال آن به موزه باستان شناسی گرگان اقدام کنند.

وی یادآورشد: در خصوص انتقال این سنگ نوشته‌ها با توجه به اینکه اشیا تاریخی هستند و همچنین مالکیت حقیقی یا حقوقی دارند باید بررسی لازم صورت پذیرد و روال قانونی آن طی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.