مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از آسفالت ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان خبر داد.

مرتضی شیروانی  اظهار داشت: استان لرستان نزدیک به شش هزار کیلومتر راه دارد که ساخت تعریض و توسعه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان و نگهداری، نصب تابلو، و علائم، خط‌کشی و … برعهده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان است.

وی به عملکرد در حوزه راه روستایی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با آسفالت ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی رتبه دم در کشور کسب شد و از ابتدای سال  ۷۴ کیلومتر جز تعهدات این اداره کل است که تا الان ۵۰ کیلومتر از آن آسفالت شده، همچنین ۵۵ کیلومتر از محورهای روستایی مازاد بر رقم‌های اعلام شده زیر سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: نصب ۶۰ کیلومتر نیوجرسی، خط‌کشی دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر، نصب ۲۰ هزار عدد انواع تابلو ها و علائم ایمنی، به‌روزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی و حذف هفت نقطه پر تصادف از جمله اقدامات حوزه ایمنی و حریم راه است.

شیروانی، تصریح کرد: در استان در حوزه حمل‌ونقل کالا ۱۰۴ شرکت در سه پایانه فعالیت می‌کنند که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۹۴ هزار و ۸۴۴ بارنامه صادر و دو میلیون ۶۱۴ هزار و ۷۶۶ تن کالا جابه‌جا شده است.

وی به عملکرد اداره مسافر اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه، یک میلیون و ۸۹ هزار و ۶۶۷ نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۹۹۱ هزار و ۶۸۸ نفر، افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.