اعلام هشدار زرد بارندگی و وزش باد در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های ناشی از بارش باران و وزش باد تا روز سه شنبه در این استان هشدار زرد اعلام کرد.

 ایرج مصطفوی گفت: بر اساس پیش بینی‌ها، تا روز سه شنبه در برخی نقاط و با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی شمالی، باران گاهی رگبارورعدوبرق، مه آلودگی و کاهش دید، در برخی نقاط گاهی باد نسبتا شدید و گردوخاک پیش بینی شده است.

به گفته وی، فعالیت این سامانه سبب جاری شدن رواناب، سلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال اختلال در تردد محور‌ها و احتمال بروز خسارت‌های حوزه کشاورزی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه به خاطر وزش باد شدید، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد از مردم و عابران پیاده خواست تا از حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال عبور نکنند.

مصطفوی بر ضرورت اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی، پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف و پارک خودرو در این نقاط تأکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی بخصوص در نواحی شمالی و کاهش دید افقی مردم حین تردد در محور‌ها احتیاط کنند و از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.