وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای مصری خود وادار کردن فلسطینیان به ترک خانه‌های خود در شمال غزه را محکوم کرد.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در کنار همتای مصری خود در قاهره گفت: «ما سیاست اخراج فلسطینیان از خانه‌های خود در غزه و تبعید به مصر را رد می‌کنیم. ما کاملا با این روند مخالفیم و در کنار مصر هستیم». 

به گزارش رویترز، فیدان که برای اولین بار به عنوان وزیر خارجه ترکیه به مصر سفر می‌کند، در خصوص وخامت اوضاع بشردوستانه هشدار داد: «تلفات غیرنظامیان باید متوقف شود. ما می‌بینیم که برخی کشور‌ها سعی می‌کنند حملات اسرائیل به غزه را توجیه کنند. ما از اسرائیل می‌خواهیم به قوانین بین المللی و ارزش‌های بشردوستانه پایبند باشد».

گفتنی است، ترکیه مدت‌هاست با حماس ارتباط دارد، اما پس از سال‌ها تنش، مدتی است در پی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. از زمان شروع تنش‌ها در نوار غزه، آنکارا برای فلسطینیان کمک‌های بشردوستانه ارسال کرده و پیام‌های هشدار آمیز رژیم صهیونیستی برای خروج از شمال غزه را «غیر انسانی» و «نقض قوانین بین‌المللی» خوانده است.

 حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه امروز نیز ادامه پیدا کرده و اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده‌اند. گفته می‌شود نیروهای اشغالگر،  با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میان سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند. آمار شهدای فلسطینی از دو هزار نفر گذشته است و در پی ادامه محاصره، سازمان ملل نسبت به بروز یک فاجعه انسانی هشدار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار