رئیس‌جمهور کرواسی گفت: بمباران غیرنظامیان در غزه فراتر از دفاع از خود بوده و او حس همدردی خود به اسرائیل را از دست داده است.

«زوران میلانوویچ» رئیس‌جمهور کرواسی، اقدام وزارت خارجه این کشور برای برافراشتن پرچم اسرائیل را نقد کرد و آن را کاری «احمقانه و نامناسب» دانست.

او در ادامه گفت: اقداماتی که حماس انجام داده به معنای آن نیست که رژیم صهیونیستی اجازه دارد غیرنظامیان را بمباران کند، آن‌ها تمامی همدردی من را در ۱۵ دقیقه از بین بردند. من از اقدامات حماس هم انتقاد کردم، اما حق دفاع از خود به معنای بمباران غیرنظامیان و کشتار آن‌ها نمی‌شود.

میلانوویچ، یک سوسیال دموکرات است و اغلب با کابینه کرواسی، که حزب ملی گرای HDZ آن را رهبری می‌کنند، درگیر است.

او گفت:  پرچم‌های ناتو و اتحادیه اروپا که کرواسی به ترتیب سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ به آن ها ملحق شد را کمی از پرچم کرواسی پایین‌تر خواهد گذاشت تا نشان دهنده بالا بودن کرواسی باشد. پرچم‌های دیگر در این میان جایی ندارند مگر اینکه شرایطی برای آن‌ها تنظیم شود.

میلانوویچ  وزیر خارجه سابق کرواسی است که در سال ۲۰۲۰ سمت ریاست جمهوری را بر عهده گرفت، با مخالفت با روند متعارف در بسیاری از مسائل، در اتحادیه اروپا و ناتو شهرت پیدا کرده است.

نیرو‌های مقاومت فلسطین امروز دومین حمله موشکی و خمپاره‌ای خود را به شهر‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین انجام دادند که به دنبال آن صدای آژیر خطر در شهر تل آویو و شهرک‌های «اسدود، عسقلان و رحوفوت» به صدا درآمد. شهرک صهیونیست‌نشین «نیریم» نیز هدف حمله خمپاره‌ای گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس قرار گرفت و مقامات محلی رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دستکم ۴ نفر در این حمله اذعان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار