استاندار گیلان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شرایطی فراهم کنند تا از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف استفاده شود.

اسدالله عباسی در جلسه شورای عالی جوانان گیلان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کمین جوانان است ،افزود:  شناسایی استعداد و توانمندی‌های جوانان باید در اولویت قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه آینده متعلق به جوانان است، گفت: بهره مندی از ظرفیت جوانان نخبه، فعال و متعهد باید عملیاتی شود و برای رفع موانع ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان نیز گام‌های اساسی برداشته شود.
استاندارگیلان یکی از مهمترین آسیب‌ها و تهدیدهای گیلان را،پیری جمعیت دانست و تصریح کرد: ضمن توجه به افراد مسن باید از تجارب و تخصص آنان نیز بهره برد و لایه‌های میانی مدیریت، از وجود مدیران جوان و متعهد بیش از پیش استفاده کرد.
دکتر اسدالله عباسی اضافه کرد: جمعیت جوان پس از دانش آموختگی وارد عرصه کار و تولید می‌شوند و از سوی دیگر به فکر تشکیل خانواده هستند که برای تسهیل شرایط باید در بخش‌های اشتغال، مسکن و ازدواج برنامه‌ریزی شود.
وی به طرح در اختیار قراردادن زمین به خانواده‌های دارای 3 فرزند در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای گیلان همچون منجیل و رودبار مشکل تهیه زمین نیست اما در برخی از شهرها این مشکل وجود دارد و به همین دلیل برای هر ۲ خانوار یک زمین درنظر گرفته می شود.
استانداربا تاکید بر پرداخت وام ازدواج تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور، باید در پرداخت وام ازدواج تسهیل شود تا زوج ها در صف انتظار در اسرع وقت از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
دکتر فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان هم در این نشست با بیان اینکه به دانشجویانی که ازدواج کنند ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دانشجویی پرداخت می شود افزود:این دانشجویان از خانه های دانشجویی هم برخوردار خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.