مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال با هدف اجرای الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان منطقه سطح زیر کشت محصولات کشاورزی آب بر در این شهرستان ۵۰۰ هکتار کاهش یافت.

مجید فیاضی مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال با هدف اجرای الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان با نیاز آبی کم با مشارکت کشاورزان منطقه سطح زیر کشت محصولات کشاورزی آب بر در این شهرستان ۵۰۰ هکتار کاهش یافت.

مجید فیاضی اظهار کرد: کشت دانه‌های روغنی امسال جایگزین محصولات آب بر نظیر هنداونه در ایرانشهر شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ و رفع ممنوعیت کشت پنبه در منطقه، شرایط مناسبی برای توسعه کشت پنبه در ایرانشهر ایجاد شده و در قالب تفاهم نامه با کارخانه بافت بلوچ ۲۰۰ هکتار پنبه در مرداد ماه سالجاری در این شهرستان کشت شده و این سطح زیر کشت پنبه در دیماه به یک‌هزار هکتار ارتقا خواهد یافت.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر؛ کشت ۳۰۰ هکتار ارزن، کنجد و گلرنگ در راستای توسعه کشت گیاهان کم آب در این شهرستان را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد که با همکاری بهره برداران اجرایی شده است.
وی توسعه نخلستان‌ها با ارقام خرمای تجاری و بازار پسند و توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای رااز مهمترین برنامه‌های این مدیریت در امور باغبانی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار