مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طرح هوشمند سازی در سطح ۱۱۵ هکتار از اراضی استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است و به کارگیری سیستم‌های هوشمند نیاز جدی کشاورزی است.

 محمدی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر در کشاورزی آب به درستی مصرف شود و هدر رفت آن به حداقل برسد، بهره وری آن افزایش یافته و زمینه کشاورزی پایدار فراهم می‌شود. 

او افزود: این سبک از کشاورزی تنها با هوشمند سازی کشاورزی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، به خصوص در زمینه سیستم‌های آبیاری امکان پذیر است. 

 محمدی کشاورزی هوشمند را راهکار مدیریت منابع محدود آب استان در زمینه کشاورزی عنوان کرد و گفت: فناوری اطلاعات ظرفیت قابل توجهی در ایجاد زیرساخت‌های مربوط به حوزه کشاورزی هوشمند داشته و می‌تواند زمینه را برای این سبک کشاورزی فراهم کند

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به کارگیری سیستم‌های هوشمند نیاز جدی کشاورزی استان است و این موضوع با استفاده از ظرفیت گسترده فناوری اطلاعات قابل تامین است تصریح کرد: کشاورزان باید برای افزایش بهره وری در شرایط کنونی آب در استان به سیستم‌های هوشمند روی بیاورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.