گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در اردكان

رئیس بهزیستی اردکان گفت: مراسم آیین گرامیداشت روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ بهانه‌ای برای بیان حرف ها، درخواست‌ها و مشکلات قشر معلولان جامعه می‌باشد.

جمال پایه دار رئیس بهزیستی اردکان گفت: رسیدگی به نیاز‌های این قشر جامعه از جمله اشتغال، ادامه تحصیل، تردد در شهر، امورات رفاهی و معیشتی از وظایف مسلم دستگاه‌هاست وهرچند اقداماتی جهت رفع آن‌ها صورت گرفته، اما باید با همراهی، همکاری وتلاش بیشتر گام‌های موثرتری برداشته شود.

او افزود: در طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم شش هزار و ۳۲۸ نفر از کودکان سه تا ۶ ساله شهرستان در سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند و از این تعداد ۲۸۳ نفر مشکوک به تنبلی چشم و سایر بیماری‌های چشمی تشخیص و برای پیشگیری و درمان به متخصص ارجاع داده شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲۷ نفر کم بینا و نابینا تحت پوشش این اداره هستند.

او توضیح داد: تحویل وسایل کمک توان‌بخشی نظیر واکر، عصا، عینک، ساعت گویا و نیز خدمات مالی و هزینه‌های تحصیلی و... از جمله خدمات بهزیستی به نابینایان است.

فاطمه هاتفی نماینده انجمن نابینایان اردکان نیزدراین مراسم ضمن گرامیداشت روز جهانی نابینایان گفت: افراد عادی در شهر مشکلی برای استفاده از امکانات عمومی ندارند، اما نابینایان در این زمینه با مشکل زیادی روبرو هستند، ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارند، آﻧﺎن باید بتوانند به مانند دیگر شهروندان در استفاده ازﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎن‌ها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ و نیز مکان‌های ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﺳﺘﻔﺎده کنند.

 او خاطر نشان کرد: نیاز‌های نابینایان و کم بینایان تنها به مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها ختم نمی‌شود بلکه اشتغال و نبودن کار مناسب از مهمترین مشکل نابینایان اردکانی است.

برچسب ها: نابینایان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار