مرکز تحقیقاتی پیو در آمریکا گزارش داد که افغانستان از نظر نمازخوانی در رتبه اول کشورهای جهان قرار گرفته و چین جایگاه آخر را در این ربته بندی کسب کرده است.

مرکز تحقیقاتی پیو در آمریکا گزارش داده است که افغانستان از نظر نمازخوانی در رتبه اول کشورهای جهان قرار گرفته و نيجريه جایگاه دوم را در این ربته بندی کسب کرده است.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، میزان نماز خوانی در افغانستان ۹۶ درصد و در نیجریه ۹۵ در صد است.

مرکز تحقیقات پیو، یک اندیشکده آمریکایی غیرحزبی بوده که در واشنگتن دی سی مستقر است. این نهاد اطلاعات در مورد مسائل اجتماعی، افکار عمومی و روندهای جمعیتی که آمریکا و جهان را به طور کلی شکل می‌دهد، ارائه می‌دهد.

در فهرست نمازخوان ترین کشورهای جهان آمده است:۱. افغانستان ۹۶٪، ۲. نیجریه: ۹۵٪، ۳. الجزایر: ۸۸٪، ۴. سینیگال: ۸۸٪، ۵. جیپوتی: ۸۷٪، ۶. ایران: ۸۷٪، ۷. عراق: ۸۷٪، ۸. نایجر: ۸۷٪، ۹. اندونزی: ۸۴٪ و چین با ۱ درصد به عنوان کم نمازترین کشور در آخر فهرست است.

این درحالی است که روز گذشته حین ادای نماز جمعه در مسجد امام زمان (عج) شیعیان در سرک اول سیلوی شهر پلخمری، مرکز بغلان انفجاری به‌قوع پیوست که داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته و گفت در این حمله انتحاری ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.