در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی استان قم ۷۰ غرفه دایر شده که بیشتر از اتباع افغانستانی در آن حضور دارند و غرفه هایی نیز به هندوستان و پاکستان اختصاص دارد.

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی استان قم امروز افتتاح و تا ۲۵ مهرماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای اتباع و مهاجران به نمایش درآمده تا توان اقتصادی، رسانه‌ای و هنری آنان بیش از پیش برای جامعه مشخص شود.

علی اکبر زارعی افزود: اتباع خارجی برای ایران هم ارز آوری دارند و هم ایجاد اشتغال داشته و چرخه تولید از ظرفیت‌های آن ها استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: درنمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های اتباع خارجی استان قم ۷۰ غرفه دایر شده که بیشتر از اتباع افغانستانی در آن حضور دارند اما غرفه هایی نیز به هندوستان و پاکستان اختصاص یافته‌است.

وی ابراز داشت: نزدیک به ۴۵۰ سرمایه گذار از اتباع خارجی در قم داریم که کار تولید انجام می‌دهند و طبق قانون باید ۲۵ درصد اتباع ایرانی را مورد اشتغال قرار دهند.

همچنین معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در آیین افتتاح نمایشگاه گفت: ۴۰۰ شهید فاطمیون و زینبیون در جبهه اسلام جنگیده‌اند و افتخارآفرینی کردند و ما هر افتخاری داریم از شهداست.

احمد حاجی زاده افزود: باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و از سیره آنان پیروی کنیم و شهدا که جانشان را در راه اسلام هدیه می‌کنند درس بگیریم.

وی تاکید کرد: یکی از پیام‌های امام راحل، اسلام بدون مرز بود و هرکس زیر بیرق اسلام‌ نفس می‌کشد محدودیت زمانی و مکانی ندارد و همه در یک جبهه هستیم.

وی افزود: دشمن اکنون در جنگ ترکیبی یک مؤلفه خود را اتباع خارجی می‌داند و در شبکه های مجازی به دنبال اختلاف افکنی بین ایرانی ها و اتباع خارجی است.

حاجی‌زاده گفت: تمرکز وزارت کشور بر شکل گیری سازمان ملی مهاجران بود و همانطور که ایرانی‌ها کارت ملی هوشمند دارند برای همه اتباع کارت هوشمند صادر می‌شود.

وی افزود: اتباع غیرمجاز حق ورود به هیچ‌کشوری از جمله ایران را ندارند و ما خادم همه اتباع مجاز هستیم.

این در حالی است که معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ایران نیز در افتتاحیه این نمایشگاه گفته است: در دولت سیزدهم سازمان ملی مهاجرت شکل گرفت که در این راستا نگاه دولت به اتباع خارجی از نگاه تهدید محور به فرصت محور تغییر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.