ناظرگمرکات استان کرمانشاه از صدرنشینی گمرکات استان در صادرات زمینی کالا به عراق در شش ماهه نخست امسال در بین گمرکات کشور خبر داد.

علی اصغر عباس زاده با بیان اینکه در نیمه نخست امسال سه میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۷۴۹ هزارو ۷۳۴ دلار کالای صادراتی به وزن ۹ میلیون و ۲۱۳ هزارو ۳۷۱ تن از مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادر شده، گفت: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیاردو ۴۰۴ میلیون ۹۰۱ هزارو ۵۲۱ دلار به وزن سه میلیون و ۵۱۸ هزارو ۱۹۴ تن، بیشترین میزان صادرات را از بعد وزن و ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از مجموع صادرات زمینی کالا به عراق در شش ماهه امسال، گمرکات استان کرمانشاه توانست سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۸ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

عباس زاده ناظرگمرکات استان کرمانشاه گفت : در بین گمرکات استان کرمانشاه نیز گمرک پرویزخان با صادرات ۴۷۶ میلیون و ۷۲۱ هزارو ۸۱۹ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۹۷ هزارو ۴۲۰ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۳۷۵ میلیون و ۳۵۱ هزارو ۴۲۸ دلار کالا به وزن ۹۳۸ هزارو ۵۴۷ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

مدیرکل گمرک کرمانشاه سهم صادرات گمرک سومار از صادرات به عراق را ۳۶۲ میلیون و ۳۶۴ هزارو ۵۴۱ دلار کالا به وزن ۸۰۵ هزارو ۸۱۰ تن عنوان کرد و یادآور شد: سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق نیز به ترتیب ۱۷۲ میلیون و ۷۲۶ هزارو ۸۵۴ دلار به وزن ۳۲۸ هزارو ۱۹۴ تن و ۱۷ میلیون و ۷۳۶ هزارو ۸۷۹ دلار به وزن ۱۴۸ هزارو ۲۲۳ تن بوده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و. عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.