تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به عدم توان شاخص کل در صعود و شکستن «ابرکومو» به سمت بالا به احتمال زیاد شاهد کاهش شاخص در هفته‌های پیش‌رو هستیم.

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۷۰ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود ۲.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۱۹ هزار واحد رسید تا هفته‌ای منفی در بورس تهران رقم بخورد.

او بیان کرد: با توجه به عدم توان شاخص کل در صعود و همچنین شکستن "ابرکومو" به سمت بالا و دوباره منفی شدن وضعیت این شاخص، به احتمال زیاد درجا زدن و کاهش شاخص را در هفته‌های پیش رو شاهد خواهیم بود.

 

شاخص کل

ملک لی در خصوص شاخص کل هم وزن نیز اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز وضعیتی بهتر نسبت شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۷۱۶ هزارواحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۳.۷ درصدی، در پایان هفته به عدد ۶۹۰ هزار واحد رسید که نشان از ریزش بیشتر سهام صنایع خرد و کوچک تر، نسبت به کل بورس است.

او افزود: شرایط کلی این شاخص نیز مانند شاخص کل است که با توجه به عدم شکستن ابرکومو به سمت بالا احتمال درجا زدن و کاهش مقدار این شاخص نیز در هفته‌های آتی دور از انتظار نیست.

 

شاخص کل هم وزن

این تحلیلگر بازار سرمایه می گوید: در کل از نظر تکنیکالی، بورس تهران در هفته‌های پیش رو توان صعود را ندارد و شایان ذکر است که دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار