امکان اجرایی‌شدن استفاده از هوش مصنوعی در برخی مدارس وجود ندارد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت:در کشورمان هنوز هوش مصنوعی وارد کتب درسی نشده است.

علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در کشورمان هنوز هوش مصنوعی وارد کتب درسی نشده است. البته در سال‌های گذشته معاونت ابتدایی و متوسطه، سواد دیجیتال را در کتب درسی کار و فناوری ارائه داده‌اند.

وی افزود: یکی از چالش‌های مهم وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ، مسئله تجهیزات و امکانات است.

او ادامه داد: متاسفانه در برخی از مدارس کشور امکان اجرایی سازی استفاده از هوش مصنوعی وجود ندارد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در تلاش است تا زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات را برای استفاده از هوش مصنوعی فراهم کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش شش زبان جدید خارجی نیز اظهار کرد: باید با شورای عالی آموزش و پرورش جلساتی برگزار شوند.

وی افزود: این سازمان در نظر دارد تا تولید محتوای شش زبان‌ جدید را بر عهده نگیرد. استاندارد و چارچوب آموزش زبان‌های جدید خارجی در قالب راهنمای برنامه درسی زبان‌های خارجی آماده شده‌است.

او ادامه داد: با مجموعه‌هایی که می‌توانند تولید محتوا کنند همکاری‌هایی خواهیم داشت تا پس از تولید و تایید محتوا  بسته‌های آموزشی به مدارس ارائه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
از بیکار شدن معلمای ریاضی و فیزیک و شیمی و زبان وحشت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
فقط تو دروس علمی مثل ریاضی و زبان و شیمی و فیزیک باید از هوش مصنوعی استفاده بشه و نباید از هوش مصنوعی تو دروس انسانی و اجتماعی و هنری استفاده بشه