استاندار خوزستان گفت: کشت چوب کار جدیدی است که در کنار تولید نیشکر در استان شکل گرفته و در این راستا حدود ٣٠٠ هزار هکتار زمین در خوزستان برای کشت چوب شناسایی شد.

علی اکبر حسینی محراب گفت: حدود ٣٠٠ هزار هکتار زمین در خوزستان برای کشت چوب شناسایی شده است.

او افزود: افزون بر نیشکر نیز مسئله زراعت چوب به عنوان امری مهم در استان خوزستان با جدیت دنبال می‌شود، همه زمین‌های لم یزرع و بایری که امکان آبرسانی و دسترسی به آن‌ها وجود دارد به این طرح می‌پیوندند.

استاندار خوزستان  با تاکید بر ایجاد زنجیره مرتبط با صنایع چوب در خوزستان گفت: برای هر ۱۰ هزار هکتار زمینی که زیر کشت چوب می‌رود، نیازمند ایجاد یک کارخانه چوب هستیم؛ اداره کل صنایع استان باید از این لحظه حرکت جدی را در این خصوص آغاز کند تا زیربنای کار هر چه سریع‌تر شکل گیرد.

حسینی محراب افزود: کشت چوب کار جدیدی است که در کنار تولید نیشکر در استان شکل گرفته است تا شاهد تغییر آب و هوایی و استانی سرسبز باشیم.

او ادامه داد: مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و سازمان جهاد کشاورزی پیرامون کشت اکالیپتوس در استان مطالعه کنند، زیرا بدون ایجاد ساختار، مطالعه و ارائه فراخوان جدی در بخش‌های مختلف راه به جایی نمی‌بریم.

استاندار خوزستان بر ایجاد ساختار سازمانی در کشت و صنعت نیشکر تاکید کرد و گفت: به موازات نیشکر در محیطی کوچک‌تر می‌توان ساختاری سازمانی برای صنعت چوب می‌توان ایجاد کرد.

حسینی محراب ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرستان و استان برای ورود به حوزه‌های زراعت، شیلات، نخیلات و… شناسایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.