تجلیل از پیشکسوتان علم انگل شناسی در تبریز

در مراسم اختتامیه دومین کنگره ملی بیماری‌های انگلی دام و انگل‌های مشترک انسان و حیوان در تبریز از پیشکسوتان علم انگل شناسی تجلیل شد.

در این مراسم از دکتر محمدعلی راد به خاطر راه اندازی دوره‌های تخصصی دامپزشکی و ارتقاء سطح این رشته در کشور، دکتر ثریا نائم عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه و عباس گرامی و علی حقی دو کارشناس پیشکسوت این عرصه قدردانی شد.

همچنین دکتر محمدرضا نجفی و شیرین خدابخش به عنوان انگل شناسان برتر جوان مورد تقدیر قرار گرفتند.

 دومین کنگره ملی بیماری‌های انگلی دام و انگل‌های مشترک انسان و حیوان با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از دانش پژوهان و فعالان دامپزشکی به مدت دو روز در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار شد.

در طول مدت برگزاری این کنگره، ۷۴ مقاله علمی به صورت سخنرانی و ۲۳۷ مقاله به صورت پوستر ارایه شد.

 ارائه آخرین یافته ­های علمی و تبادل اطلاعات بین پژوهشگران و دامپزشکان در زمینه بیماری­‌های انگلی دام و انگل­‌های مشترک انسان و حیوان، توجه و تمرکز بر موضوعات محوری و چالش­‌ها در زمینه آلودگی­‌های انگلی دام تمرکز بیشتر به پژوهش ­های کاربردی در حوزه انگل­‌های انسان و حیوان توجه ویژه به بیماری­‌های انگلی نوپدید و بازپدید و جلب توجه و حمایت بیشتر مدیران و دست اندرکاران اجرایی کشور در کنترل بیماری­‌های انگلی دام و انگل­های مشترک انسان و حیوان اهداف برگزاری این کنگره اعلام شده است.

بیماری­‌های انگلی مشترک انسان و حیوان، بیماری­‌های انگلی نوپدید و بازپدید، اپیدمیولوژی بیماری ­های انگلی، ایمنی­ شناسی و آسیب ­شناسی در بیماری­‌های انگلی، بندپایان و بیماری ­های عفونی منتقل شونده توسط آن­ها، دارو‌های ضدانگلی و مقاومت دارویی، واکسن­‌های ضد انگلی، کاربرد مواد بیولوژیک انگلی در درمان و تشخیص، انگل­‌های آبزیان و حیات وحش، آموزش ­های کابردی و آینده­ پژوهی در انگل­ شناسی از جمله موضوعات محوری این کنگره بود.

برچسب ها: تجلیل ، انگل ، علم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.