یحیی گل‌محمدی بار‌ها به باشگاه پیغام داد که مطالبات من را پرداخت کنید، اما در ظاهر حرف‌های او خریداری نداشت.

شوک بعدازظهر چهارشنبه نوزدهم مهرماه به پرسپولیس غیرقابل باورتر از این بود که هواداران به سادگی آن را باور کنند. یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس فسخ کرد. بسیاری گمان کردند که این خبر از آن دست شایعاتی است که خیلی زود تکذیب می‌شود. عده دیگری نیز گمان کردند این اتفاق مشابه سلسله اتفاقاتی است که فصل گذشته رخ داد و منجر به قهر و آشتی‌های زیادی در باشگاه پرسپولیس شد.

اما پس از پایان آن حجم از کدروت‌ها و قهر و آشتی‌ها در نهایت گل‌محمدی به تمرینات برمی‌گشت. اما این بار اوجدایی یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس از این تیم به صورت رسمی اعلام شده است. او بعد از دیدار با گل‌گهر که با برتری یک بر صفر و البته جنجالی سرخ‌ها همراه بود گلایه و شکایاتی را مطرح کرده بود. اما نکته مهم‌تر این که او به مدت دو روز نیز در تمرینات سرخ‌ها غیبت داشت تا بحران در باشگاه سرخ‌ها کاملا حس شود. در نهایت نیز روز گذشته اعلام شد که یحیی گل‌محمدی به دنبال اتفاقات متعدد که کمال نارضایتی او را به دنبال داشت دست به فسخ زده است. البته مسئول کمیته قرارداد‌های فدراسیون عصر دیروز اعلام کرد سرمربی پرسپولیس هنوز به صورت رسمی فسخ نکرده است، اما با توجه به مطالبات او از باشگاه، این اتفاق ممکن است عملی شود. حالا باید پرسید یحیی دقیقا بابت چه موضوعاتی تصمیم گرفت فسخ جنجالی خود را اجرا کند؟ 
 
درخواست برای کاهش قرارداد
یخیی گل‌محمدی خیلی وقت است که بابت مطالباتش شکایت دارد. او فصل گذشته نیز بار‌ها این موضوع را اعلام کرد. مشکلات مالی باشگاه و نپرداختن مطالبات یحیی گل‌محمدی نخستین دلیل برای این فسخ اعلام شده است. از راهرو‌های باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که سرمربی سرخ‌ها با درویش مدیرعامل این باشگاه نیز درگیری لفظی داشته است و بابت همه مشکلات بعد از یک گفت‌و‌گوی سنگین که با لحن ناخوشایندی همراه بوده در نهایت به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. حتی گفته می‌شود که درویش از گل‌محمدی درخواست کرده بخشی از قرارداد ۴۰ میلیاردی خود را ببخشد، اما او زیر بار نرفته است. اما این باز هم پایان ماجرا نیست. چیز‌های دیگری هم در میان است. 


بیشترخوانید


یحیی و مهاجمی که نخواست
یکی دیگر از عمده مشکلات یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس این است که بازیکنان مورد نظرش جذب نشدند. در این میان او اختلاف نظر‌هایی جدی با درویش مدیرعامل پرسپولیس داشت و بار‌ها با یکدیگر در این رابطه بحث و گفتگو کردند. پیش از فصل درویش شخصا اقدام به جذب بازیکنی به نام نبیل باهویی می‌کند که جزو اولویت‌های پنجم و ششم یحیی هم نبوده است. اما با وجود مخالفت سرمربی سرخ‌ها این بازیکن از سوی درویش جذب باشگاه می‌شود. گل‌محمدی نیز به این بازیکن میدان نداد و یک دقیقه هم به او بازی نداد. او حتی عنوان کرده بود که حتی اگر بازیکنی نگیرند باز هم راضی به جذب این بازیکن نیست که واقعا آمادگی بازی کردن ندارد. 
 
نادیده گرفتن هشدار‌ها
اخطار پشت اخطار. یحیی گل‌محمدی بار‌ها به باشگاه پیغام و پسغام داد که مطالبات من را پرداخت کنید. او در رابطه با جذب مهاجم خارجی نیز چندین بار تذکر داد. اما در ظاهر حرف‌های او خریداری نداشت. حتی گفته می‌شود که گل‌محمدی یک ماه پیش نخستین اخطار جدی را به باشگاه داده بود، اما باز هم کسی توجه نکرد. در واقع گل‌محمدی از دو موضوع ناراحت بود. نخست این‌که به خواسته‌هایش در رابطه با پرداخت مطالبات و جذب مهاجم خارجی توجهی نمی‌شود و در وهله دوم کسی اعتراض‌هایش را جدی نمی‌گیرد. گل‌محمدی در یک برنامه تلویزیونی نیز اعتراض خود را نشان داده بود. آنقدر اوضاع به همین منوال پیش رفت که گل‌محمدی درنهایت فسخ کرد.

سرخ در بحران
اکنون باید ببینیم چه اتفاقاتی در انتظار پرسپولیس خواهد بود. غائله پرهیاهوی فسخ گل‌محمدی برای هواداران به خیر تمام می‌شود یا این‌که ماجرا خیلی جدی‌تر از این حرفهاست. تا زمان نگارش این سطور جدایی گل‌محمدی قطعی به نظر می‌رسد، اما هیچ بعید نیست که این ورق ناگهان دوباره برگردد. اصلا به درویش می‌آید تمام مطالبات گل‌محمدی را یک جا پرداخت کند و مهاجمان مورد نظرش را بگیرد تا بحران به پایان برسد؟ یا این‌که اصلا به یحیی می‌آید بخشی از قرارداد ۴۰ میلیاردی‌اش را ببخشد تا بحران موقتا از سر پرسپولیس رفع شود؟ واقعیت این است که فسخ روز گذشته گل‌محمدی به صورت «رسمی» بود. اوضاع اصلا خوب به نظر نمی‌رسد. روز‌های پرهیاهو و پر از جنجالی در انتظار تیم بحران‌زده پرسپولیس خواهد بود.

منبع: روزنامه جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
میلیاردی میگیرن بیشرفها حالا زمان حساس قهر میکنن و با سوء استفاده ومیخوان بگیرن و کلی به تیم ضربه میزنن آخه بیشرف پرسپولیس بزرگت کرده یا اون بیرانوند گدا زاده میاد میگه باید از من ممنوم باشن آخه تو کی هستی تورو پرسپولیس تماشاگر بزرگ کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
حروم همه کسانی که پول مفت از بیت المال می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
سلام ۰ یاعلی ما نون شب نداریم ۰ ولی از حق بیت مال چه میبخشند من حلال نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
بدرک که رفت مفتخور چه کاری میکنه که ۴۰ میلیارد پول مفت باید بگیره وتازه هی مزخرف بگه وبر علیه کشور زر بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
حرامشان باد هر پولی که از بیت المال داده میشود
چه گیرنده
چه دهنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
چرا گزینشی و به منظور تخریب آقا یحیی عزیز کامنتها را درج میکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
چهل میلیاد این پول از کجا می خواهد داده شود جهت اطلاع وزیر محترم ورزش و مدیر عامل پرسپولیس اگر از بیت المال مردم باشد هیچکس راضی نیست . مگر این گل محمدی چه کرده است چرا اینقدر باید قرارداش نجومی باشد و همچنین سایر بازیکنان اگر می خواهید عدالت اجرا شود و این چنین پولهای گزاف دارید به بقیه مدال آوران هم پاداش و کمک کنید . مگر فوتبال ما چه کرده رده های بالای جام جهانی را کسب کرده و یا قهرمان آسیا شده چرا اینقدر پول بابتش هزینه می کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
باید خجالت بکشن این فوتبالیست هایی که هیچ افتخاری هم برای کشور کسب نکردن جز ۴رمی آسیا...
محدودیت واردات بازیکن مثل محدودیت ماشین یه رانت کثیف برای اینا بوجود آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
از کجا میاد این پولهای هنگفت ؟ به کجا خرج میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
باشگاهها باید خصوصی بشن و به مربیان ۶۰۰ میلیارد بدن
منتها از جیب خودشون
۴۰ میلیارد میشه پول یه گاوداری با ۲۰۰ گاو که ۱۰۰ تن گوشت تولید میکنه یا ۱۰ هزار لیتر شیر روزانه
یحیی چیکار میکنه؟با ۴۰‌میلیارد میره کانادا و انگشتر الماس واسه زن و دخترش میخره
ما باشگاه دولتی نمیخواییییییییییییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
شما چه مشکلی با آقا یحیی دارید؟چرا دنبال تخریبش هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
اگر باشگاه نمیتونه مطالبات شما را پرداخت کنه و شما به نون شب محتاجید چرا قبل از شروع فصل نمیری؟ بعد امثال این آقا پارسال ادعا می کردند در کنار مردم هستند. جیب شما کجا و جیب مردم کجا؟ تو بازی با النصر هم حواسش به عزاداری و پیرهن مشکی بود. پرسپولیس تو بدترین شرایط هم این جوری بازی نکرده بود‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
آقای گل محمدی با چهل میلیار میدونی کیسه چنتا درمانگاه در مناطق محروم ساخت یا خرج تحصیل چند نفر در رشته دکترا در مناطق مجروم را داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
به درک. خوب شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
نخوری ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
۴۰ میلیارد ؟
آخی منم برای پرسپولیس یک عمر حرص خوردم ۲ میلیارد ندارم خونه بخرم . منم برای این مملکت زحمت کشیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
۴۰ میلیارد!!!! چه خبره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
چقدر شماها راحت از میلیارد حرف می‌زنید!!!
یه وقت یحیی از بی پولی تلف نشه!!!
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
عجب رقم‌هایی جابجا میشه!!!! منم بودم قهر میکردم!!
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین شهید
۲۳:۱۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
البته آقایحیی حقش هست آنچه درقراردادذکرشده دریافت کنندولی آقایحیی لج بازی تاکی چرابایدچنین اتفاقی درباَگاه پرسپولیس بیافتی خیلی هاآمدندولی دست خالی رفتندمثل اینکه دکتردندنپزشک ازیادت رفته.ازانسانیت آقادرویش استفاده ابزاری نکنیدمردم رادست ابزارخودتان نکنید.خیلی کارتان بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
حیف پول بیت المال که به این بابا داده شود پول مفت مردم را به این جماعت مفتخور ندهید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۲:۴۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
سلام،

بالآخره گل محمدی رفت یا هست؟