کمک حمایتی ۴ و نیم میلیارد ریالی به خانواده زندانیان در زرند

دادستان زرند گفت: انجمن حمایت از زندانیان زرند، طی ۶ ماه گذشته مجموعا ۴ و نیم میلیارد ریال به خانواده زندانیان در زرند کمک کرده است.

رضا یعقوبی با اشاره به حمایت‌های مالی و معنوی از خانواده زندانیان گفت: با اهدای ۱۶۵ بسته حمایتی به مناسبت بازگشایی مدارس، مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی انجمن حمایت از زندانیان زرند از خانواده زندانیان به رقم ۴ و نیم میلیارد ریال، طی ۶ ماه گذشته رسیده است.

او حمایت و دستگیری از خانواده زندانیان را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و بیان کرد: در عین حالی که خانواده زندانیان مرتکب هیچ جرمی نشده، به واسطه در حبس بودن سرپرست، به صورت غیر مستقیم در جامعه مجازات شده و با مشکلاتی مواجه هستند که باید به آن‌ها رسیدگی کرد و بدین منظور، هدف اصلی از تشکیل انجمن حمایت از زندانیان کمک به خانواده زندانیان برای مصون‌سازی این خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی است.

 این مقام قضایی تصریح کرد: با مشارکت خیران و منافع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زرند در ۶ ماه گذشته، حمایت‌های نقدی و غیر نقدی بسیاری از خانواده زندانیان صورت گرفته که مبلغ ریالی مجموع آن‌ها قریب بر ۴ و نیم میلیارد ریال است.

او ادامه داد: هم اکنون حدود ۲۰۰ خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند که به طور مستمر مورد حمایت مالی و معنوی قرار می‌گیرند و  با بازگشایی مدارس ۱۶۵ بسته حمایتی شامل: نوشت افزار، بسته معیشتی و گوشت گرم جمعا به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به خانواده‌های تحت حمایت انجمن اهدا شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان تاکید کرد: علی رغم اینکه با اقدامات صورت گرفته در ۶ ماهه اول امسال نزدیک به‌ ۴  و نیم‌ میلیارد ریال از خانواده زندانیان حمایت شده است؛ اما رفع مشکلات آن‌ها مشارکت بیشتر خیران و سایر نهاد‌های حمایتی را طلب می‌کند.

 او  با بیان اینکه خانواده‌های زندانیان بیش از خود زندانی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، افزود: در حالی که امکانات مورد نیاز در زندان برای زندانیان فراهم است، خانواده آن‌ها برای امرار معاش خود به شدت در تنگنا هستند و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند؛ بنابراین  حبس زدایی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است که تحقق کامل آن همکاری مردم و خیران را می‌طلبد تا از آسیب‌های مرتبط با مجازات حبس جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.