سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : مرز رسمی خسروی با زیرساخت‌های بسیار مناسب هم اکنون برای عزیمت به عتبات عالیات عراق باز است و روزانه بیش از یک هزار زائر از این گذرگاه تردد می‌کنند.

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : همه ادارات مستقر در این مرز در هر ساعتی آماده ارائه خدمات به زائران هستند ضمن اینکه هیچ محدودیتی برای ورود خروج زائران به صورت انفرادی و کاروانی در این مرز وجود ندارد.

وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های مرز خسروی در اربعین امسال در دستور کار قرار گرفت که احداث و نصب ۱۲ هزار متر سایبان با جت فن و مه پاش، افزایش گیت‌های پذیرش زائران در ۲ مرز خسروی و منذریه، افزایش امکانات رفاهی و بهداشتی با احداث سرویس‌های بهداشتی و توسعه و تجهیز پایانه خسروی و همچنین آسفالت راه‌های منتهی به مرز و ۲ بانده شدن لاین‌های رفت و برگشت جاده‌های کرمانشاه تا مرزخسروی تنها بخشی از اقدام‌های صورت گرفته است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: امنیت کامل در مسیر منذریه تا شهر‌های زیارتی کشور عراق نیز برقرار است و زائران می‌توانند با خیالی آسوده این مسیر را که نزدیکترین مرز با بغداد و کربلای معلی است انتخاب کنند ضمن اینکه در پذیرش زائران و مسافران از سوی ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق هیچ محدودیتی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی به عنوان دروازه اصلی و قدیمی عزیمت به کربلا و عتبات عالیات زیرساخت‌های بسیار مطلوبی برای تردد زائران دارد که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تردد زائران به مکان‌های مقدس و زیارتی کشور عراق باشد.

نجفی ادامه داد: در اربعین امسال ما شاهد رکورد زنی مرز خسروی بودیم و در مجموع بیش از یک میلیون زائر اربعین از این گذرگاه رسمی تردد کردند و به طور یقین در سال آینده شاهد افزایش تعداد زائران از این مرز خواهیم بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.