مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۲۸۲ کلاس درس در سال تحصیلی جدید در استان احداث شده که ۱۹۲ کلاس آن در مناطق روستایی، محروم و کمتر برخوردار استان بهره برداری شده است.

 یونس بهاروند ایرانیا در آئین بهره برداری از مدرسه خیر ساز ۶ کلاسه "ایران من" در شهرستان معمولان بیان کرد: در راستای احداث فضا‌های آموزشی بر اساس تعهد نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ۶۷ طرح در قالب ۱۷۰ کلاس درس برای استان تعریف شده بود که با تلاش‌های مستمر در این راستا ۹۱ طرح در قالب ۲۸۲ کلاس و زیر بنای ۳۲ هزار و ۷۴ مترمربع برای شروع سال تحصیلی آماده شد.

وی اظهار کرد: از مجموع این ۲۸۲ کلاس درس ۱۹۲ کلاس در مناطق روستایی، محروم و کمتر برخوردار و ۹۰ کلاس در مناطق شهری احداث شده است چرا که پیشرفت هر جامعه‌ای بستگی به آموزش‌های آن دارد و بعد از حضور معلمان، فضای آموزشی بیشترین تاثیر را بر روحیه دانش آموزان دارد.

وی با بیان اینکه مدارس نوساز تاثیر بسیاری بر شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان و نشاط و شادابی آنان دارد، افزود: مدرسه سازی سرمایه گذاری بزرگ و اقدامی ارزشمند است و در سیل ۹۸ همبستگی و عزت مردم ایران در کمک به حوزه مدرسه سازی شهرستان پلدختر دیده شد.

بهاروند ایرانیا عنوان کرد: مدرسه امروز شهرستان معمولان نیز با همت موسسه مهر گیتی و کمک خانواده "سلطانی" در متراژ ۴۵۹ مترمربع و اعتبار ۳۷ میلیارد ریال احداث شد.

۱۹۲ کلاس درس در مناطق محروم لرستان بهره برداری شد

وی افزود: اکنون ۱۱۵ مدرسه ایران من در سطح کشور احداث شده است که با همت خیران مدرسه ساز پنج مدرسه ایران من در لرستان نیز احداث خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان عنوان کرد: ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس برای این استان در حال احداث است و تلاش می‌شود با وجود کمبود اعتبارات این طرح‌ها تکمیل و بهره‌برداری شوند.

بهاروند ایرانیا با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مدارس استان بر اساس شناسنامه مستحکم، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند، اضافه کرد: با اجرای طرح "شهید پناهی"در مناطق محروم و روستایی لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی در این استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: از مجموع این طرح‌ها ۱۰۳ مورد در دست اجراست که تا پایان مهرماه سال جاری حدود ۷۷ طرح تحویل آموزش و پرورش می‌شود و تا پایان سال جاری نیز حدود ۱۰۰ طرح در ۱۰۰ روستای استان بهره برداری خواهد شد.

اکنون ۳۵۰ هزار دانش آموز در مدارس لرستان تحصیل می‌کنند.

برچسب ها: مدرسه ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.