رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تربت‌جام گفت: ۱۱ نفر از اهالی تربت‌جام حین فرار از زلزله مصدوم و به بیمارستان مراجعه کردند.

علی لطفی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تربت‌جام گفت: بیشتر این افراد خودشان به بیمارستان سجادیه مراجعه کرده اند که هفت نفر پس از دریافت خدمات سرپایی مرخص شده اند.

او از بستری شدن چهار مصدوم در مرکز درمانی سجادیه خبر داد و افزود: یکی از مصدومان کودک سه ساله‌ای بود که حین فرار از زلزله از دست مادرش به زمین افتاد و به سرش ضربه وارد شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تربت‌جام ادامه داد: ۲ نفر نیز از ناحیه اندام دست و پا دچار شکستگی شده اند و یک مصدوم نیز بواسطه جراحت حین فرار نیاز به بستری پیدا کرد.

لطفی بیان کرد: در پی وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری بامداد امروز در هرات افغانستان، شدت زمین لرزه در شهرستان مرزی تربت جام نیز احساس شد، اما خوشبختانه تاکنون گزارشی از صدمه به افراد بواسطه زلزله و ریزش آوار نداشته ایم.

او تصریح کرد‌: در پی وقوع این زمین لرزه شدید همه کارکنان پایگاه‌ها و مرکز اورژانس ۱۱۵ تربت جام به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تربت جام تاکید کرد: از همه شهروندان خواهشمندیم نکات ایمنی در هنگام وقوع زلزله را را رعایت کنند، محل‌های ایمن در منازل را شناسایی کنند و نسبت به ثابت سازی وسایل منزل اقدامات لازم را انجام دهند.

لطفی اظهار کرد: همچنین شهروندان حین زلزله خونسردی خود را حفظ کنند و در هنگام خروج از منازل مراقب خطرات احتمالی همچون سقوط باشند و افراد مسن و کودکان را نیز حین فرار مراقبت و حمایت نمایند.

برچسب ها: زلزله ، مصدومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.